J 2016

Mohou být mobilní technologie prostředkem pro výuku přírodovědných předmětů současné generace žáků?

VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK

Basic information

Original name

Mohou být mobilní technologie prostředkem pro výuku přírodovědných předmětů současné generace žáků?

Name in Czech

Mohou být mobilní technologie prostředkem pro výuku přírodovědných předmětů současné generace žáků?

Name (in English)

Is it possible to use mobile technology as an instrument for teaching science of the current generation of students?

Authors

VÁLEK, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

JTIE - Journal of Technology and Information Education, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1803-6805

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00093497

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Mobilní technologie; vzdělávání; přírodní vědy

Keywords in English

Mobile technologies; education; natural science

Tags

Reviewed
Změněno: 15/2/2024 12:47, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Abstract

V originále

Vzájemná interakce mobilních technologií a žáků, kteří s nimi dennodenně přichází do styku, navozuje otázku, zda není potřeba hledat pro žáky z generace Z nové výukové metody. Vzdělávání žáků by pak nemuselo nutně probíhat pouze ve škole nebo v čase vyhrazeném domácí přípravě, ale kdykoliv, kdy má žák časový prostoj, kdy na cokoliv čeká. Z výsledků orientačního výzkumného šetření nabídneme některé aplikace pro mobilní technologie, které mohou v tomto ohledu pomoci učitelům při jejich zakomponování do vyučovacího procesu v přírodních vědách.

In English

Interaction of mobile technologies and pupils who work with them every day raises the question if there is a need to seek new teaching methods for pupils from generation Z. Pupils' education would not necessarily occur only at school but whenever the pupils have time. The results of the survey offer some applications for mobile technology that can help teachers in the educational process in the natural science.

Files attached

valek_sladek_didaktika_chemie_2015_JTIE_oprava_2.pdf
Request the author's version of the file