Detailed Information on Publication Record
2016
Mohou být mobilní technologie prostředkem pro výuku přírodovědných předmětů současné generace žáků?
VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEKBasic information
Original name
Mohou být mobilní technologie prostředkem pro výuku přírodovědných předmětů současné generace žáků?
Name in Czech
Mohou být mobilní technologie prostředkem pro výuku přírodovědných předmětů současné generace žáků?
Name (in English)
Is it possible to use mobile technology as an instrument for teaching science of the current generation of students?
Authors
VÁLEK, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
JTIE - Journal of Technology and Information Education, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, 1803-6805
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00093497
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Mobilní technologie; vzdělávání; přírodní vědy
Keywords in English
Mobile technologies; education; natural science
Tags
Reviewed
Změněno: 15/2/2024 12:47, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
Vzájemná interakce mobilních technologií a žáků, kteří s nimi dennodenně přichází do styku, navozuje otázku, zda není potřeba hledat pro žáky z generace Z nové výukové metody. Vzdělávání žáků by pak nemuselo nutně probíhat pouze ve škole nebo v čase vyhrazeném domácí přípravě, ale kdykoliv, kdy má žák časový prostoj, kdy na cokoliv čeká. Z výsledků orientačního výzkumného šetření nabídneme některé aplikace pro mobilní technologie, které mohou v tomto ohledu pomoci učitelům při jejich zakomponování do vyučovacího procesu v přírodních vědách.
In English
Interaction of mobile technologies and pupils who work with them every day raises the question if there is a need to seek new teaching methods for pupils from generation Z. Pupils' education would not necessarily occur only at school but whenever the pupils have time. The results of the survey offer some applications for mobile technology that can help teachers in the educational process in the natural science.