Detailed Information on Publication Record
2015
Hledání optimální formy a obsahu zprávy z vyšetření ve školním poradenství
JABŮREK, MichalBasic information
Original name
Hledání optimální formy a obsahu zprávy z vyšetření ve školním poradenství
Name in Czech
Hledání optimální formy a obsahu zprávy z vyšetření ve školním poradenství
Name (in English)
Searching for the most appropriate form of psychological assessment report in educational counselling
Authors
JABŮREK, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Testforum, Českomoravská psychologická společnost, 2015, 1805-9147
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/15:00093517
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
zpráva z vyšetření; pedagogicko-psychologická diagnostika; pedagogicko-psychologická poradna; školní poradenské pracoviště
Keywords in English
Psychological Assessment Report; Pedagogical-psychological assessment; Educational and Psychological Counselling; School Counselling
Změněno: 14/2/2017 20:46, Mgr. Michal Jabůrek, Ph.D.
V originále
S cílem iniciovat odbornou diskusi o optimální formě a obsahu závěrečné zprávy z vyšetření ve školním poradenství byli osloveni tři přední poradenští odborníci. Ti vytvořili dva příspěvky, jejichž jádro tvoří zprávy z vyšetření žáka základní školy s problémy v chování a učení. První příspěvek je psán z pohledu školního psychologa v USA, druhý zachycuje model spolupráce školního poradenského pracoviště a školského poradenského zařízení v ČR.
In English
In order to initiate an expert discussion about the optimal form and content of the final report of counseling examination, three experts from counseling were contacted. They composed two professional contributions which consists mainly of reports from counseling examination of elementary school student with behavioral and learning problems. The first paper is written from the perspective of the school psychologist from the USA, the second captures the collaboration of the school special pedagogist and psychologist from Educational and Psychological Counselling in the Czech Republic.