J 2015

Hledání optimální formy a obsahu zprávy z vyšetření ve školním poradenství

JABŮREK, Michal

Basic information

Original name

Hledání optimální formy a obsahu zprávy z vyšetření ve školním poradenství

Name in Czech

Hledání optimální formy a obsahu zprávy z vyšetření ve školním poradenství

Name (in English)

Searching for the most appropriate form of psychological assessment report in educational counselling

Authors

JABŮREK, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Testforum, Českomoravská psychologická společnost, 2015, 1805-9147

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14230/15:00093517

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

zpráva z vyšetření; pedagogicko-psychologická diagnostika; pedagogicko-psychologická poradna; školní poradenské pracoviště

Keywords in English

Psychological Assessment Report; Pedagogical-psychological assessment; Educational and Psychological Counselling; School Counselling
Změněno: 14/2/2017 20:46, Mgr. Michal Jabůrek, Ph.D.

Abstract

V originále

S cílem iniciovat odbornou diskusi o optimální formě a obsahu závěrečné zprávy z vyšetření ve školním poradenství byli osloveni tři přední poradenští odborníci. Ti vytvořili dva příspěvky, jejichž jádro tvoří zprávy z vyšetření žáka základní školy s problémy v chování a učení. První příspěvek je psán z pohledu školního psychologa v USA, druhý zachycuje model spolupráce školního poradenského pracoviště a školského poradenského zařízení v ČR.

In English

In order to initiate an expert discussion about the optimal form and content of the final report of counseling examination, three experts from counseling were contacted. They composed two professional contributions which consists mainly of reports from counseling examination of elementary school student with behavioral and learning problems. The first paper is written from the perspective of the school psychologist from the USA, the second captures the collaboration of the school special pedagogist and psychologist from Educational and Psychological Counselling in the Czech Republic.