VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK. Prostojové učení u studentů učitelství (Downtime learning for future teachers). In 10. didaktická konferencia. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Prostojové učení u studentů učitelství
Name (in English) Downtime learning for future teachers
Authors VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK.
Edition 10. didaktická konferencia, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Prostojové učení; přírodní vědy; výukové metody
Keywords in English Downtime learning; natural sciences; learning methods
Changed by Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 15/12/2023 19:01.
Abstract
Prudký rozmach mobilních technologií a měnící se chování dětí a společnosti vůbec dávají vznik otázce, zda pro žáky generace Z není potřeba připravit nové výukové metody. Ruku v ruce s tím se musí změnit také přístup k nastupující generaci učitelů. Vzdělávání bude, a vlastně již nyní probíhá, díky mobilním zařízením stále více neinstitucionálně. Většinou se tak děje tehdy, když má žák nebo student časový prostoj, tj. na zastávce autobusu, čekání ve frontě, při jízdě dopravním prostředkem. V příspěvku jsou na základě výzkumného šetření uvedeny možnosti jakým způsobem se prostojové učení dotýká právě budoucích pedagogů.
Abstract (in English)
The explosion of mobile technology and the changing behavior of children and society in general give rise to the question whether the pupils Generation Z does not need to prepare new teaching methods. Hand in hand with this change must also have access to the emerging generation of teachers. Training will be, and actually is already underway, thanks to mobile devices more and more institutional. Usually this happens when a pupil or student downtime, ie. At the bus stop, waiting in line, driving means of transport. The paper based on the research mentioned possibilities how downtime affects just learning of future teachers.
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:59