ČERVENKA, Karel. Sud, který nemá dno? Potřeby dětí s poruchami emocí a chování očima výchovných profesionálů. Brno: Masarykova univerzita. 138 s. ISBN 978-80-210-8138-3. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sud, který nemá dno? Potřeby dětí s poruchami emocí a chování očima výchovných profesionálů
Název česky Sud, který nemá dno? Potřeby dětí s poruchami emocí a chování očima výchovných profesionálů
Název anglicky The educational needs of children with behavioural and emotional difficulties from the perspective of educational professionals
Autoři ČERVENKA, Karel.
Vydání Brno, 138 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8138-3
Klíčová slova česky Edukační potřeby; porucha emocí a chování; inkluze; perspektivní orientace; problémy v chování; etopedie; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky Educational needs; conduct disorder; inclusion; behavioural and emotional difficulties; special education; qualitative research
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 16. 2. 2017 15:25.
Anotace
Výzkumná monografie pojednává o situaci dětí s poruchou chování a zaměřuje se na problematiku jejich sociální inkluze/exkluze. Kniha volně navazuje na dřívější autorovu publikaci Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů. Kvalitativní výzkum, z jehož výsledků obě knihy vycházejí, studoval hledisko tzv. výchovných profesionálů (speciálních pedagogů, vychovatelů, vedoucích pracovníků) působících ve školských výchovných zařízeních. Dominantním tématem předkládané knihy je role potřeb dětí s poruchou chování v procesu etopedické intervence.
Anotace anglicky
This publication seeks to explore issue of inclusion of children with behavioural difficulties. Its scope is framed by topic of educational needs of the children. It takes a form of a research study which is based on the outcomes of qualitative research. The study aimed at a role of the children’s needs within the process of special educational intervention. The research was focused on the perspective of educational professionals from school facilities for institutional education.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 18:00