ČERVENKA, Karel. Sud, který nemá dno? Potřeby dětí s poruchami emocí a chování očima výchovných profesionálů (The educational needs of children with behavioural and emotional difficulties from the perspective of educational professionals). Brno: Masarykova univerzita. 138 pp. ISBN 978-80-210-8138-3. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sud, který nemá dno? Potřeby dětí s poruchami emocí a chování očima výchovných profesionálů
Name in Czech Sud, který nemá dno? Potřeby dětí s poruchami emocí a chování očima výchovných profesionálů
Name (in English) The educational needs of children with behavioural and emotional difficulties from the perspective of educational professionals
Authors ČERVENKA, Karel.
Edition Brno, 138 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8138-3
Keywords (in Czech) Edukační potřeby; porucha emocí a chování; inkluze; perspektivní orientace; problémy v chování; etopedie; kvalitativní výzkum
Keywords in English Educational needs; conduct disorder; inclusion; behavioural and emotional difficulties; special education; qualitative research
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 16/2/2017 15:25.
Abstract
Výzkumná monografie pojednává o situaci dětí s poruchou chování a zaměřuje se na problematiku jejich sociální inkluze/exkluze. Kniha volně navazuje na dřívější autorovu publikaci Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů. Kvalitativní výzkum, z jehož výsledků obě knihy vycházejí, studoval hledisko tzv. výchovných profesionálů (speciálních pedagogů, vychovatelů, vedoucích pracovníků) působících ve školských výchovných zařízeních. Dominantním tématem předkládané knihy je role potřeb dětí s poruchou chování v procesu etopedické intervence.
Abstract (in English)
This publication seeks to explore issue of inclusion of children with behavioural difficulties. Its scope is framed by topic of educational needs of the children. It takes a form of a research study which is based on the outcomes of qualitative research. The study aimed at a role of the children’s needs within the process of special educational intervention. The research was focused on the perspective of educational professionals from school facilities for institutional education.
PrintDisplayed: 28/3/2024 11:11