PŘIBYLOVÁ, Irena. Classics in the Classroom: Shakespeare in Contemporary Literature for the Young. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. Hradec Králové: Dpt. of English Language and Literature, Faculty of Education, University of Hradec Králové, 2016, vol. 3, No 2, p. 114-119. ISSN 2336-3347.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Classics in the Classroom: Shakespeare in Contemporary Literature for the Young
Name in Czech S klasiky v učebně: Shakespeare v současné literatuře pro mládež
Authors PŘIBYLOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, Hradec Králové, Dpt. of English Language and Literature, Faculty of Education, University of Hradec Králové, 2016, 2336-3347.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00096169
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Shakespeare; literatura pro mládež; manga; Velká Británie; Kanada;Nový Zéland
Keywords in English Shakespeare; young adult literature; manga; Great Britain; Canada; New Zealand
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 27/3/2018 10:02.
Abstract
The paper explores selected examples of contemporary literature for young readers and the way they deal with Shakespeare’s plays. Manga Shakespeare provides a good example of a complex form which makes Shakespeare’s plays appealing to young readers. Novels by Shyam Selvadurai, Glen Huser, and Karen Healy give an idea of how Shakespeare’s plays are approached at schools in English speaking countries, and how understanding Shakespeare contributes to the identity of the young protagonists and their place in society.
Abstract (in Czech)
Příspěvek zkoumá, jak se ve vybraných oblastech současné literatury pro mládež v anglicky mluvících zemích pracuje s odkazem Shakespeara. Dobrý příklad komplexního přístupu užití Shakespearových her představují manga. Dále pak romány současných autorů Shyama Selvaduraie, Glena Husera a Haren Healyové m.j. ukazují, jak se Shakespearovy hry učí ve školách anglicky mluvících zemí a jak pochopení Shakespearea přispívá k formování identity mladého protagonisty a jeho místa ve společnosti.
PrintDisplayed: 10/8/2024 01:14