CHOCHOLATÁ, Jana. Povaha DZO: První výsledky kvalitativní analýzy (The Nature of PCK: First findings of a qualitative analysis). In Konference Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům (AKTEV V). 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Povaha DZO: První výsledky kvalitativní analýzy
Name (in English) The Nature of PCK: First findings of a qualitative analysis
Authors CHOCHOLATÁ, Jana.
Edition Konference Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům (AKTEV V), 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) didaktické znalosti obsahu, pregraduální vzdělávání, klinické psaní, reflektivní deník
Keywords in English pedagogical content knowledge, pre-service education, clinical writing, reflective journal
Changed by Changed by: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D., učo 18980. Changed: 20/2/2017 05:13.
Abstract
Posterová prezentace představuje dílčí výsledky kvalitativní analýzy dat, která byla shromážděna v rámci výzkumu utváření didaktických znalostí obsahu u studentů učitelství anglického jazyka v prvním roce navazujícího magisterského studia. Analýza zpracovává texty reflektivních deníků, které vznikly v rámci předmětu Seminář k učitelské praxi. Jedná se o nestrukturované klinické psaní a texty jsou pro svůj narativní charakter vhodné ke kvalitativní analýze jak pro oblast DZO, tak také pro úroveň reflektivního uvažování a jeho charakteristik.
Abstract (in English)
The poster presentation introduces partial findings of a qualitative data analysis which has been carried out within a research into the construction of pedagogical content knowledge in student teachers of English in their first year of a master study programme.The analysis deals with students reflective journals which were written in the course of the Seminar for teaching practice. These take the form of unstructured clinical writing and for their narrative nature are suited for a qualitative analysis both in the area of PCK and in the area of reflective thinking and its characteristics.
Links
MUNI/A/1137/2014, interní kód MUName: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Acronym: AKTEV IV)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 10/10/2024 22:32