CHOCHOLATÁ, Jana. How Can I Help My Dyslectic Language Learners. In Pearson EduTour 2016: English in Focus. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name How Can I Help My Dyslectic Language Learners
Name in Czech Jak mohu pomoci svým dyslektickým žákům při učení se cizímu jazyku
Authors CHOCHOLATÁ, Jana.
Edition Pearson EduTour 2016: English in Focus, 2016.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) dyslektický žák, výuka a učení se anglickému jazyku, specifické poruchy učení, principy výuky
Keywords in English dyslectic learner, teaching and learning English, specific learning differences, teaching principles
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 24/3/2017 14:03.
Abstract
The aim of the presentation is to point out the major difficulties that a dyslectic individual encounters when learning English as a foreign language. In the presentation, concrete hands-on examples and model activities will be presented in order to demonstrate the most important principles of teaching English to dyslectic learners. There is a wide spectrum of learning differences that teachers would like to respond to in their teaching so suggestions for further reading and inspiration will be provided.
Abstract (in Czech)
Cílem prezentace je poukázat na základní obtíže, se kterými se dyslektický žák potýká při učení se angličtiny jako cizího jazyka. Během prezentace budou představeny konkrétní, praktické a vzorové aktivity s cílem demonstrovat nejdůležitější principy výuky angličtiny u dyslektických žáků. Jelikož existuje celé spektrum poruch učení, se kterými by se učitelé ve své praxi rádi úspěšně vyrovnali, budou prezentovány také další zdroje a možnosti praktické inspirace.
PrintDisplayed: 16/10/2024 08:21