ZOUNEK, Jiří, Jana POLÁKOVÁ and Pavel MÜCKE. Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci (The many faces of oral history. From theory and methodology towards practical research, education and popularisation). 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci
Name (in English) The many faces of oral history. From theory and methodology towards practical research, education and popularisation
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jana POLÁKOVÁ (203 Czech Republic) and Pavel MÜCKE (203 Czech Republic).
Edition 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00094641
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) orální historie; výzkum; dějiny; etnografie; muzeum; vzdělávání
Keywords in English oral history; research; history; ethnography; museum; education
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 4/4/2018 09:37.
Abstract
Cílem konference je nejen seznámení s výsledky projektů za uplynulé období, ale i diskuse nad společnými teoretickými, metodologickými, etickými, právními, didaktickými či mediálními problémy a výzvami v českém, ale také mezinárodním kontextu.
Abstract (in English)
The goal of these meetings is not only to publish project results for the past time period, but also to hold discussions over common theoretical, methodological, ethical, legal, didactic or media-related problems and challenges in both Czech and international contexts.
Links
GA14-05926S, research and development projectName: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 25/5/2024 05:19