ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁ. O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství (Entering on thin ice. Oral History Research in Contemporary History Education). In Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci, 15.-16. 2. 2017, Brno. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství
Name (in English) Entering on thin ice. Oral History Research in Contemporary History Education
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ŠIMÁNĚ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana KNOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci, 15.-16. 2. 2017, Brno, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00094642
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) základní škola; učitel; každodenní život; dějiny školství; orální historie; výzkum; normalizace
Keywords in English primary school; teacher; everyday life; history of education; oral history; research; contemporary history
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 4/4/2018 13:46.
Abstract
Autoři prezentovali hlavní výsledky výzkumného projektu s názvem „Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství“. Cílem projektu bylo prozkoumat a poznat základní školy a život učitelů v období normalizace v tehdejším Jihomoravském kraji. V příspěvku byly popsány výsledky projektu, a to jak v oblasti metodologie, tak i hlavních vědeckých poznatků.
Abstract (in English)
The authors presented the main results of a research project called "Everyday Life of Basic Schools in the Normalization Period as Seen by Teachers: Applying Oral History to Research in the History of Contemporary Education". The aim of the project was to explore and identify elementary school teacher and lives in a period of normalization in the former South Moravian region (Czechoslovakia, 1969-1989). The paper described the results of the project, both in methodology and the main scientific findings.
Links
GA14-05926S, research and development projectName: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 30/4/2024 21:53