Detailed Information on Publication Record
2017
O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství
ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁBasic information
Original name
O vstupování na tenký led. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin školství
Name (in English)
Entering on thin ice. Oral History Research in Contemporary History Education
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ŠIMÁNĚ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana KNOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Mnoho tváří orální historie. Od teorie a metodologie k výzkumné praxi, výuce i popularizaci, 15.-16. 2. 2017, Brno, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/17:00094642
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
základní škola; učitel; každodenní život; dějiny školství; orální historie; výzkum; normalizace
Keywords in English
primary school; teacher; everyday life; history of education; oral history; research; contemporary history
Tags
Tags
International impact
Změněno: 4/4/2018 13:46, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Autoři prezentovali hlavní výsledky výzkumného projektu s názvem „Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství“. Cílem projektu bylo prozkoumat a poznat základní školy a život učitelů v období normalizace v tehdejším Jihomoravském kraji. V příspěvku byly popsány výsledky projektu, a to jak v oblasti metodologie, tak i hlavních vědeckých poznatků.
In English
The authors presented the main results of a research project called "Everyday Life of Basic Schools in the Normalization Period as Seen by Teachers: Applying Oral History to Research in the History of Contemporary Education". The aim of the project was to explore and identify elementary school teacher and lives in a period of normalization in the former South Moravian region (Czechoslovakia, 1969-1989). The paper described the results of the project, both in methodology and the main scientific findings.
Links
GA14-05926S, research and development project |
|