Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1373106, author = {Šeďová, Klára and Švaříček, Roman and Sedláček, Martin and Šalamounová, Zuzana}, address = {Brno}, edition = {1.}, keywords = {dialogic teaching; educational communication; teacher professional development}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-8462-9}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Jak se učitelé učí. Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování}, year = {2016} }
TY - BOOK ID - 1373106 AU - Šeďová, Klára - Švaříček, Roman - Sedláček, Martin - Šalamounová, Zuzana PY - 2016 TI - Jak se učitelé učí. Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021084629 KW - dialogic teaching KW - educational communication KW - teacher professional development N2 - Kniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe. Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali. Posléze prostřednictvím mozaiky příběhů učitelů popisujeme přechod od klasického vyučování k vyučování dialogickému a dokumentujeme nejen to, jak se učitelé vyrovnávali se zažitými způsoby svého jednání a s potenciálními problémy, které jim v realizaci dialogického vyučování bránily, ale také ukazujeme schopnosti učitelů reflektovat vlastní výuku. Sedmero kazuistik uzavírá syntéza, která vypovídá zejména o tom, jak obtížné je změnit vlastní jednání, zvláště má-li jít o komplexní a hlubokou proměnu. ER -
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin SEDLÁČEK and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. \textit{Jak se učitelé učí. Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování (How teachers learn. Professional development as a way to dialogic teaching)}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 325 pp. ISBN~978-80-210-8462-9.
|