Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1373163, author = {Minaříková, Eva and Uličná, Klára and Píšová, Michaela and Janík, Tomáš and Janík, Miroslav}, article_number = {4}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.351}, keywords = {videoclubs; teachers’ professional development; professional learning community; video in teacher education}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Videokluby jako forma profesního vzdělávání učitelů: otevřenost komunikace z pohledu učitelů}, url = {http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?attachment_id=11540&edmc=11540}, volume = {66}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1373163 AU - Minaříková, Eva - Uličná, Klára - Píšová, Michaela - Janík, Tomáš - Janík, Miroslav PY - 2016 TI - Videokluby jako forma profesního vzdělávání učitelů: otevřenost komunikace z pohledu učitelů JF - Pedagogika VL - 66 IS - 4 SP - 443-461 EP - 443-461 PB - Univerzita Karlova SN - 00313815 KW - videoclubs KW - teachers’ professional development KW - professional learning community KW - video in teacher education UR - http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?attachment_id=11540&edmc=11540 L2 - http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?attachment_id=11540&edmc=11540 N2 - Tato studie se zabývá videokluby jakožto intenzivní formou profesního vzdělávání učitelů. V teoretické části se zaměřuje na profesní učící se komunity a na využití videosekvencí v rámci profesního rozvoje učitelů. Poté je představeno naše pojetí videoklubů pro učitele anglického jazyka na základních školách. Cílem předkládané studie bylo prozkoumat, jak účastníci videoklubů popisují svou zkušenost s touto formou profesního rozvoje, především své vnímání otevřenosti a kritičnosti ve videoklubech. Videoklubů se zúčastnilo 11 učitelů anglického jazyka, kteří pracovali ve třech skupinách. Zdrojem dat byly polostrukturované rozhovory s jednotlivými účastníky, přepisy videozáznamů posledního setkání videoklubů a e-mailové zpětné vazby účastníků, které psali po každém ze setkání. Data byla zpracována metodou tematické analýzy. Výsledky naznačují, že ačkoli učitelé popisovali atmosféru videoklubů jako příjemnou a otevřenou, zjevně pociťovali nedostatek kritiky a přítomnost diplomacie a korektnosti. Jejich postoje ke kritice se ale lišily – některým chyběla, jiní ji naopak nevnímali jako nutnou součást videoklubů, jelikož každý z učitelů má vlastní přístup a kritizovat je proto nežádoucí. Tyto postoje otevírají otázku, zda se v některých skupinách nejednalo spíše o pseudokomunitu a vyhýbání se konfliktu a jak tomuto nastavení mohou tvůrci a facilitátoři podobných programů předejít. ER -
MINAŘÍKOVÁ, Eva, Klára ULIČNÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš JANÍK and Miroslav JANÍK. Videokluby jako forma profesního vzdělávání učitelů: otevřenost komunikace z pohledu učitelů (Videoclubs as a form of professional development: How open is the communication from the teachers’ perspective). \textit{Pedagogika}. Univerzita Karlova, 2016, vol.~66, No~4, p.~443-461. ISSN~0031-3815. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2016.351.
|