MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ and Tomáš JANÍK. Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience? In Penny Haworth, Cheryl Craig. The Career Trajectories of English Language Teachers. Oxford: Symposium Books, 2016, p. 129-140. Oxford Studies in Comparative Education. ISBN 978-1-873927-87-8. Available from: https://dx.doi.org/10.15730/books.97.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience?
Authors MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michaela PÍŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Oxford, The Career Trajectories of English Language Teachers, p. 129-140, 12 pp. Oxford Studies in Comparative Education, 2016.
Publisher Symposium Books
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00088681
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-1-873927-87-8
Doi http://dx.doi.org/10.15730/books.97
Keywords in English video; teacher education; video in teacher education; video cases; English as a foreign language
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 21/3/2018 10:51.
Abstract
Due to the changes in educational policy and the lack of English as a Foreign Language (EFL) teachers after the fall of communism in 1989, unqualified teachers were (and still are) allowed to teach in the Czech Republic. Some of these experienced teachers now seek to gain formal qualifications, which is why the professional biographies of teacher education programme participants vary greatly. This chapter reports on the research of benefits of a video-based e-learning environment (VideoWeb), which is a part of a teacher education programme for student teachers with and without prior teaching experience (n=37). Their comments on video sequences were analysed to determine how they evaluate classroom situations before and after VideoWeb. Furthermore, their comments on the benefits of VideoWeb were investigated. The analysis showed that there are differences for the more and less experienced group in both these respects. The authors hope to open a discussion on the varying needs of teacher education programme participants with different career trajectories.
Abstract (in Czech)
Kvůli změnám ve vzdělávací politice a nedostatku učitelů angličtiny jako cizího jazyka mohou díky výjimce tento předmět vyučovat i učitelé s neodpovídající kvalifikací. Někteří z těchto zkušených učitelů si nyní doplňují formální vzdělání, což způsobuje velkou variabilitu mezi účastníky pregraduálního vzdělávání učitelů. Tato kapitola shrnuje výsledky výzkumu přínosů e-learningového prostředí založeného na videozáznamech výuky (VideoWeb) pro studenty učitelství, kteří mají a kteří nemají předchozí výukovou zkušenost (n=37). V rámci této studie jsme analyzovali jak jejich komentáře k videosekvencím z výuky angličtiny před a po účasti ve VideoWebu, tak i jejich výroky týkající se jimi pociťovaných přínosů VideoWebu. Analýza ukázala, že existují rozdíly mezi studenty s a bez zkušenosti v obou těchto oblastech. Tato kapitola má za cíl otevřít diskusi nad různorodými potřebami studentů učitelství s různou profesní biografií.
Links
GA13-21961S, research and development projectName: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
Investor: Czech Science Foundation, Exploring professional vision and its development through video-based analysis (from the perspective of teachers of English as a foreign language)
PrintDisplayed: 22/7/2024 21:25