JAHODOVÁ, Pavla. Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce psaní v anglickém jazyce - první výzkumná zjištění. In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce psaní v anglickém jazyce - první výzkumná zjištění
Název česky Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce psaní v anglickém jazyce - první výzkumná zjištění
Název anglicky Manifestations of intercultural Communicative Competence Development in Writing in ELT - First Research Outcomes
Autoři JAHODOVÁ, Pavla.
Vydání Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky interkulturní komunikační kompetence; psaní; výuka anglického jazyka; akční výzkum; analýza korpusu; výzkumná zjištění
Klíčová slova anglicky intercultural communicative competence; writing; english language teaching; action research; corpus analysis; research outcomes
Změnil Změnila: Mgr. Pavla Jahodová, Ph.D., učo 425018. Změněno: 21. 2. 2017 14:23.
Anotace
Interkulturní komunikační kompetence je ve výuce cizích jazyků rozvíjena již na základních školách, což dokazují i první závěry výzkumu, který se zabývá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy. Poster představuje metodologii realizovaného výzkumu a výzkumná zjištění vzešlá z jeho úvodní fáze. V úvodní fázi výzkumu byla provedena analýza produktů psaní, jež vznikly v rámci plnění zadané písemné úlohy. Zadání úlohy bylo navrženo a odpilotováno v předvýzkumu, stejně tak jako kategoriální systém, s jehož pomocí byla nashromážděná data analyzována.
Anotace anglicky
Intercultural communicative competence is developed in the foreign-language teaching-learning process already at basic schools, which is proved by the first outcomes of the research which deals with manifestations of intercultural communicative competence development in writing in English in the ninth grade of basic school. The poster introduces methodology of the conducted research and research outcomes of its initial phase. Products of writing, which are outcomes of accomplishing an assigned task, were analyses in the initial phase of the research. Instructions of the task, as well as the category system used for data-gathering, were designed and piloted in the pre-research.
Návaznosti
MUNI/A/0961/2015, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Akronym: AKTEV V)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 12:41