KOPEČNÝ, Petr and Jiřina KLENKOVÁ. Narušená komunikační schopnost u žáků základní školy speciální (Impaired communication ability of pupils of special elementary school). In Bartoňová, M., Pipeková, J., Vítková, M. Strategie ve vzdělávání žáků v základní škole speciální. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, 2016, p. 45-64. ISBN 978-80-7315-256-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Narušená komunikační schopnost u žáků základní školy speciální
Name (in English) Impaired communication ability of pupils of special elementary school
Authors KOPEČNÝ, Petr and Jiřina KLENKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, Strategie ve vzdělávání žáků v základní škole speciální. Texty k distančnímu vzdělávání, p. 45-64, 20 pp. 2016.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-256-7
Keywords in English communication abilities; communication skills; speech therapy; pupils with diasabilities; elementary school special
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D., učo 221806. Changed: 28/2/2017 14:56.
Abstract
Problematika žáků s narušenou komunikační schopností, kteří jsou vzděláváni v základních školách speciálních, nabývá na významu. Současná logopedie je orientována na cílovou skupinu osob s různými druhy zdravotního postižení, předmětem zájmu logopedické intervence se tak stávají i žáci s těžkými poruchami dorozumívacích schopností, kteří často navštěvují základní školu speciální. Logoped tak působí i v těchto školských zařízeních a rozvíjí komunikační dovednosti u žáků se symptomatickými poruchami řeči.
Abstract (in English)
Problems of pupils with impaired communication ability who are educated in special elementary schools, gains importance. Current speech therapy is focused on a target group of people with different kinds of disability, of interest to speech therapy interventions are becoming pupils with severe communication disorders, frequently attending elementary school special. A speech therapist works so well in these schools and develops the communication skills of pupils with symptomatic speech disorders.
Links
MUNI/A/1169/2014, interní kód MUName: Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:10