Detailed Information on Publication Record
2016
Phonetische Fehler - Bewertung mündlicher Leistungen
KOVÁŘOVÁ, AlenaBasic information
Original name
Phonetische Fehler - Bewertung mündlicher Leistungen
Name in Czech
Fonetické chyby - hodnocení mluveného projevu
Name (in English)
Phonetic mistakes – evaluation of speech
Authors
KOVÁŘOVÁ, Alena
Edition
24. internationale GeSuS-Fachtagung Linguistik- und Literaturtage „Sprachen verbinden“ Brno 22.-24.6.2016, 2016
Other information
Language
German
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Typy výslovnostních chyb, specifičnost výuky cizojazyčné výslovnosti, hodnocení výslovnosti cizího jazyka
Keywords in English
Types of pronunciation mistakes, foreign language teaching, evaluating pronunciation of foreign language
Tags
International impact
Změněno: 8/3/2017 22:06, PhDr. Alena Kovářová
V originále
Im Fremdsprachenunterricht ist die Einübung der korrekten Aussprache immer mit der Behebung von verschieden Aussprachefehlern verbunden. Das Ziel der Fremdsprachenvermittlung liegt in der Kommunikation, wobei gerade die falsche Aussprache die Kommunikation oft negativ beeinflusst. Jeder Lerner hat außerdem seine eigenen und für ihn typischen Aussprachefehler. Es ist die Aufgabe des Lehrers nicht nur die mündliche Leistung der Lerner richtig zu bewerten, sondern auch auf Grund seines methodischen Fachwissens ihnen auf optimale Weise zu helfen. In dem Beitrag wird auch eine mögliche Typologie der Aussprachefehler präsentiert.
In Czech
Ve výuce cizích jazyků je nácvik korektní výslovnosti vždy spojen s odstraňováním různých výslovnostních chyb. Cílem učení se cizímu jazyku je komunikace, přičemž špatná výslovnost komunikaci často negativně ovlivňuje. Každý žák má ovšem své vlastní a pro něj typické výslovnostní chyby. Úkolem učitele není jen ústní projev žáků správně ohodnotit, ale má jim na základě své odborné metodické průpravy optimálním způsobem pomoci tyto chyby odstraňovat. Příspěvek přináší také možnou typologii výslovnostních chyb.
In English
When teaching a foreign language proper pronunciation depends on unteaching mistakes in pronunciation. When studying a foreign language, the goal is communication and mistakes in pronunciation make the communication difficult. Every student does may have specific mistakes in pronunciation. A teacher should be able to guide a student in reducing mistakes, not only evaluate the pronunciation, a proper educations in this is required. In this talk we present an alternative typology of pronunciation mistakes.