Detailed Information on Publication Record
2016
Intellectual Challenge: Teaching the language aspects of Intellectual Property Law to undergraduates
CHOVANCOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Intellectual Challenge: Teaching the language aspects of Intellectual Property Law to undergraduates
Name in Czech
Výuka jazykových dovedností v rámci tematického modulu zaměřeného na ochranu práv duševního vlastnictví
Authors
Edition
5th EULETA Legal English Conference (European Legal English Teachers Association), Winterthur/Zurich, 2016
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Switzerland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
mediace; soft skills; ESP; právní angličtina; metodika výuky anglického jazyka; analýza potřeb
Keywords in English
mediation; soft skills; ESP; legal English; ELT methodology; needs analysis
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 11:32, Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D.
V originále
The topic of Intellectual Property (IP) has a privileged position within the syllabus of Legal English at Law Schools. Not only is this an increasingly relevant area of law but also very appealing to students. This makes it an ideal springboard for motivating language work. Based on the premise that language instruction need not limit itself to vocabulary building exercises, this presentation demonstrates a complex lesson plan that integrates more ambitious activities encompassing a wide range of skill practice based on intellectual property law.
In Czech
Tato prezentace se zabývá metodikou výuky odborného právního anglického jazyka v oblasti ochrany duševního vlastnictví. Součástí prezentace je představení výukového plánu, který integruje různé jazykové dovednosti se zaměřením na tzv. soft skills.