k 2016

Intellectual Challenge: Teaching the language aspects of Intellectual Property Law to undergraduates

CHOVANCOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Intellectual Challenge: Teaching the language aspects of Intellectual Property Law to undergraduates

Name in Czech

Výuka jazykových dovedností v rámci tematického modulu zaměřeného na ochranu práv duševního vlastnictví

Edition

5th EULETA Legal English Conference (European Legal English Teachers Association), Winterthur/Zurich, 2016

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Switzerland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Language Centre

Keywords (in Czech)

mediace; soft skills; ESP; právní angličtina; metodika výuky anglického jazyka; analýza potřeb

Keywords in English

mediation; soft skills; ESP; legal English; ELT methodology; needs analysis

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 11:32, Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D.

Abstract

V originále

The topic of Intellectual Property (IP) has a privileged position within the syllabus of Legal English at Law Schools. Not only is this an increasingly relevant area of law but also very appealing to students. This makes it an ideal springboard for motivating language work. Based on the premise that language instruction need not limit itself to vocabulary building exercises, this presentation demonstrates a complex lesson plan that integrates more ambitious activities encompassing a wide range of skill practice based on intellectual property law.

In Czech

Tato prezentace se zabývá metodikou výuky odborného právního anglického jazyka v oblasti ochrany duševního vlastnictví. Součástí prezentace je představení výukového plánu, který integruje různé jazykové dovednosti se zaměřením na tzv. soft skills.