ŠEVEČKOVÁ, Monika. Creativity in foreign language teaching. In Alexander Kobylarek. Journal of Education, Culture and Society. Wroclaw, Poland: University of Wroclaw. s. 180-188. ISSN 2081-1640. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Creativity in foreign language teaching
Autoři ŠEVEČKOVÁ, Monika.
Vydání Wroclaw, Poland, Journal of Education, Culture and Society, od s. 180-188, 9 s. 2016.
Nakladatel University of Wroclaw
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISSN 2081-1640
Klíčová slova anglicky cognitive linguistics; creativity; folklore; foreign language; game; motivation; pedagogy; Russian
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 7. 4. 2017 11:31.
Anotace
Creativity development in foreign language teaching means a good opportunity for students to effectively build language competences and increases the motivation for learning. The practical examples of learning Russian derive from folklore materials (songs, tales, etc.) and also from current matters, which represent the spiritual culture (films, poems, etc.). Besides increasing the level of foreign language knowledge, students are extending their familiarity of facts (realia) during the creative language games. In this paper we describe the recent findings in the field and propose possible directions for future research.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 09:44