STROBACHOVÁ, Barbara. "Ready for school?" A constructivist view of school readiness. In "A new spirit in PCP: linking people, ideas & dreams" XIIIth European Personal Construct Association Conference 7th - 10th July, 2016 Galzignano Terme - Padua (Italy). 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název "Ready for school?" A constructivist view of school readiness
Název česky Kdo je připravený jít do školy? Konstruktivistický pohled na školní zralost
Autoři STROBACHOVÁ, Barbara (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání "A new spirit in PCP: linking people, ideas & dreams" XIIIth European Personal Construct Association Conference 7th - 10th July, 2016 Galzignano Terme - Padua (Italy), 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093706
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky školní připravenost; pedagogická psychologie; Piaget; Montessori vzdělávání; konstruktivistická psychologie
Klíčová slova anglicky school readiness; educational psychology; Piaget; Montessori education; personal construct; psychology
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Barbara Strobachová, Ph.D., učo 64877. Změněno: 23. 3. 2017 23:06.
Anotace
This paper outline a constructivist perspective on school readiness. I will focus on the following questions: What does it mean to be “ready” and “not ready” from the constructivist perspective? What a constructivist psychologist should consider when assessing child’s school readiness? In my view, answers to these questions follow from Piaget’s constructivist theory, Montessori education, and personal construct approach to education. It will illustrate the difference between the traditional and constructivist view on school readiness by case examples.
Anotace česky
Příspěvek načrtává konstruktivistickou perspektivu školní zralosti. Zaměřuje se na následující otázky: co znamená "být připraven" a "nebýt připraven" z konstruktivistického hlediska? Co musí konstruktivistický psycholog brát v potaz při testování školní připravenosti? Odpovědi na tyto otázky lez najít v Piagetově konstruktivistické teorii, v Montessori přístupu ke vzdělávání a v teorii osobních konstruktů. Příspěvek na příkladech ilustruje rozdíl mezi klasickým a konstruktivistickým přístupem ke školní zralosti.
Návaznosti
MUNI/A/1216/2015, interní kód MUNázev: Vybrané oblasti sociální pedagogiky v pozornosti začínajících výzkumníků
Investor: Masarykova univerzita, Vybrané oblasti sociální pedagogiky v pozornosti začínajících výzkumníků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 00:55