LESŇÁK, Slavomír. Etické kontexty kulturní regionální identity v oblasti vzdělávání (Ethical Contexts of Cultural Regional Identity in Education). In Branislav Malík. FORMOVANIE IDENTITY V ČASE A PRIESTORE. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2017, p. 366-376. ISBN 978-80-223-4209-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Etické kontexty kulturní regionální identity v oblasti vzdělávání
Name in Czech Etické kontexty kulturní regionální identity v oblasti vzdělávání
Name (in English) Ethical Contexts of Cultural Regional Identity in Education
Authors LESŇÁK, Slavomír (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Bratislava, FORMOVANIE IDENTITY V ČASE A PRIESTORE, p. 366-376, 11 pp. 2017.
Publisher Univerzita Komenského v Bratislave
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00096217
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-223-4209-4
Keywords (in Czech) identita; etika; historie; paměť;
Keywords in English identity; ethics; history; memory;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 28/3/2018 18:12.
Abstract
Autor pojednává o oboustranních spojitostech a vzájemných vlivech kulturní regionální identity a vzdělávání. Pomocí kritické analýzy autor nejprve odkrývá podstatu regionální identity v jejích paměťových vazbách a kontextech, později přistupuje ke konstruování podmínek pro regionální identitu jako vzdělávacího prvku eticky a občansky funkčního.
Abstract (in English)
The author discusses the two-sided connections and mutual influences of cultural regional identity and education. Using the critical analysis, the author first reveals the essence of regional identity in its memory links and contexts, later the author approaches the design of conditions for regional identity as an educational element of ethical and civic function.
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:22