Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1373988, author = {Mužík, Vladislav and Vlček, Petr}, article_location = {Praha}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.6}, keywords = {education; physical education; physical education systems; educational conception; physical education conception; educational content; framework education programmes; congruence in education}, language = {cze}, issn = {1802-4637}, journal = {Orbis Scholae}, title = {Proměny tělovýchovných koncepcí a jejich vliv na realizaci obsahu vzdělávání v tělesné výchově}, volume = {10}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1373988 AU - Mužík, Vladislav - Vlček, Petr PY - 2016 TI - Proměny tělovýchovných koncepcí a jejich vliv na realizaci obsahu vzdělávání v tělesné výchově JF - Orbis Scholae VL - 10 IS - 2 SP - 131-143 EP - 131-143 PB - Karolinum SN - 18024637 KW - education KW - physical education KW - physical education systems KW - educational conception KW - physical education conception KW - educational content KW - framework education programmes KW - congruence in education N2 - Různé evropské tělovýchovné systémy se v průběhu 19. století transformovaly do povinného obsahu základního vzdělávání a položily základ české tělesné výchově. Měnící se společensko-politické hodnoty však ovlivňovaly jak vzdělávací koncepce tělesné výchovy, tak jejich různá pojetí a realizace ve výuce. Výsledkem byly a jsou různé způsoby zacházení se vzdělávacím obsahem tělesné výchovy. Cílem předložené studie je podat rámcový přehled vývoje školní tělesné výchovy a seznámit pedagogickou veřejnost s rozdílnými koncepcemi obsahu vzdělávání v tělesné výchově i různými podobami výuky, a to jak v minulosti, tak v aktuálním koncepčním směřování dle rámcových vzdělávacích programů. S oporou o empirické výsledky je diskutována úspěšnost současné vzdělávací koncepce tělesné výchovy, která má za sebou dvacetileté realizační období. Konstatujeme, že očekávané výsledky vzdělávání v tělesné výchově, deklarované v kurikulárních dokumentech, nejsou odpovídajícím způsobem naplňovány ani uplatňovány. Stěžejní příčinu tohoto stavu nacházíme v problému nízké kongruence mezi výchozími hodnotami společnosti, projektovaným obsahem vzdělávání a realizací obsahu vzdělávání v pedagogické praxi. ER -
MUŽÍK, Vladislav a Petr VLČEK. Proměny tělovýchovných koncepcí a jejich vliv na realizaci obsahu vzdělávání v tělesné výchově. \textit{Orbis Scholae}. Praha: Karolinum, 2016, roč.~10, č.~2, s.~131-143. ISSN~1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2017.6.
|