ANDRÁŠIK, Tomáš, Petra FUKOVÁ, Marie CHVÁLOVÁ, Simona KALOVÁ, Tereza POTŮČKOVÁ, Martina HULEŠOVÁ, Blanka POJSLOVÁ, Jana VELIČKOVÁ, Petra CHLÁDKOVÁ, Markéta DENKSTEINOVÁ and Pavla JAHODOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Research on learning and teaching of foreign languages). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 241 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173. ISBN 978-80-210-8497-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
Name in Czech Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
Name (in English) Research on learning and teaching of foreign languages
Authors ANDRÁŠIK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petra FUKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marie CHVÁLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Simona KALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza POTŮČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martina HULEŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Blanka POJSLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana VELIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra CHLÁDKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Markéta DENKSTEINOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavla JAHODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1st ed. Brno, 241 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173, 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00093730
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8497-1
Keywords (in Czech) didaktika cizích jazyků; učení a vyučování cizím jazykům; teoretický a empirický výzkum
Keywords in English foreign language didactics; foreign language learning and teaching; theoretical and empirical research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Changed: 2/2/2018 11:16.
Abstract
Předložená odborná kniha nabízí hlubší vhled do konceptualizační i operacionalizační roviny výzkumu didaktiky cizích jazyků. Jsou zde v různé míře akcentovány specializační trendy této oborové didaktiky, které ji chápou jako epistemologickou analýzu oboru a jako ontogenezi didaktického myšlení, V publikaci jsou představeny přehledové, teoretické a metodologické texty, stejně jako texty empirického charakteru, které vycházejí z konkrétních výzkumných projektů realizovaných v rámci doktorského studijního programu Didaktika cizího jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, jenž se primárně zaměřuje na osvojování cizích jazyků v rámci formálního školního vzdělávání.
Abstract (in English)
The present monograph entitled Research on learning and teaching of foreign languages deals with the area of foreign language didactics and offers a new contribution to the discussion about the most prominent trends within the field. The book presents both theoretical and empirical studies which have been realized by the students of the doctoral study programme of Foreign Language Didactics at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno. Due to the interdisciplinary character of the fi eld, the topics covered within the monograph are diverse and reflect the most widely discussed issues within the area. Moreover, the book also adds to the contemporary efforts to achieve the emancipation of foreign language didactics as a full-fledged scientific discipline.
Links
MUNI/A/0961/2015, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Acronym: AKTEV V)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 20/7/2024 01:18