JANÍKOVÁ, Věra. Kognition und Emotion beim Lernen von Tertiärsprachen. In 24. Jahrestagung der Gesellschaft für Sprache und Sprachen (GeSuS) e.V. Linguistik- und Literaturtage in Brno: Sprachen verbinden. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kognition und Emotion beim Lernen von Tertiärsprachen
Název česky Kognice a emoce při učení se druhému cizímu jazyku
Název anglicky Cognition and emotion in the learning of tertiary languages
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 24. Jahrestagung der Gesellschaft für Sprache und Sprachen (GeSuS) e.V. Linguistik- und Literaturtage in Brno: Sprachen verbinden, 2016.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00088718
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učení a vyučování cizích jazyků; didaktika dalšího cizího jazyka; kognice; emoce; výzkum
Klíčová slova anglicky learning and teaching foreign languages; didactics of tertiary languages; cognition; emotion; research
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 26. 3. 2017 10:55.
Anotace
Auch in der Tschechischen Republik hat sich das Englische als erste Fremdsprache im Bereich des schulischen Fremdsprachenlernens durchgesetzt und das Deutsche wird im Schulbereich als Tertiärsprache angeboten. Im Vortrag wird auf ausgewählte Merkmale der Tertiärsprachendidaktik in der Sprachenkonstellation Deutsch nach Englisch eingegangen, wobei nicht nur kognitiv-lerntheoretische Aspekte, sondern auch emotionale Bereiche fokussiert werden. Im Anschluss an die theoretische Einführung werden zwei Studien aus dem Bereich der Tertiärsprachenforschung kurz vorgestellt, in denen Kognition und Emotion als Forschungsthemen aufgegriffen wurden.
Anotace česky
I v České republice se stala angličtina prvním cizím jazykem, který je vyučován v rámci základního vzdělání, a němčina tak získává pozici dalšího cizího jazyka, tedy jazyka třetího. V příspěvku jsou nastíněny principy didaktiky dalšího cizího jazyka v konstelaci němčina po angličtině, přičemž hlavní pozornost je věnována nejen vybraným kognitivním apektům procesů osvojování více cizích jazyků, ale i aspektům emočním. Následně jsou představeny dvě empirické studie z oblasti výzkumu učení a vyučování dalšího cizího jazyka, v nichž je akcentována kognitivní a emoční složka procesu učení se druhému cizímu jazyku.
Anotace anglicky
In Czechia, similar to other European countries, English has established as the first foreign language in the area of language training at schools. German is usually provided as a second foreign language at schools. The paper deals with selected traits of didactics of tertiary languages, especially in the constellation “German after English”. Thereby, not only aspects of cognitive theory of language acquisition, but also areas of emotion are brought into focus. Following theoretical introduction, two case studies from the area of tertiary language research are introduced which address cognition and emotion as topics of research.
Návaznosti
GAP407/11/0321, projekt VaVNázev: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 15:42