D 2016

Using of Autonomous Language in Elementary School Geometry

BUDÍNOVÁ, Irena

Basic information

Original name

Using of Autonomous Language in Elementary School Geometry

Name in Czech

Používání auotonomního jazyka v geometrii primární školy

Edition

Gura Humorului, Simpozion international "Noutati in didactica" 6 pp. 2016

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Romania

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-606-625-193-8

Keywords (in Czech)

geometrie; geometrické pojmy; případová studie; geometrické myšlení; prostorová představivost

Keywords in English

Geometry; geometric concepts; case study; geometrical thinking; spatial sense

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/2/2017 10:00, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

Abstract

V originále

Developing geometrical thinking is a long-term path and requires an informal encounter of pupils with geometrical concepts and their properties. One of the first activities children can encourage so in geometry is to work with geometrical shapes In this study, we show how children of elementary school worked with geometrical shapes, how they used their autonomous language to describe geometrical patterns, and how was developed their beliefs about concepts.

In Czech

Rozvíjení geometrického myšlení je dlouhodobý proces, který vyžaduje, aby se děti setkávaly s geometrickými pojmy neformální cestou. Jednou z prvních aktivit, kterými se děti na základní škole zabývají, je manipulace s geometrickými útvary. Ve studii ukazujeme, jak žáci 1. stupně ZŠ pracovali s rovinnými geometrickými útvary, jak využívali autonomní jazyk k popisu těchto útvarů.