Detailed Information on Publication Record
2016
Using of Autonomous Language in Elementary School Geometry
BUDÍNOVÁ, IrenaBasic information
Original name
Using of Autonomous Language in Elementary School Geometry
Name in Czech
Používání auotonomního jazyka v geometrii primární školy
Authors
Edition
Gura Humorului, Simpozion international "Noutati in didactica" 6 pp. 2016
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Romania
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-606-625-193-8
Keywords (in Czech)
geometrie; geometrické pojmy; případová studie; geometrické myšlení; prostorová představivost
Keywords in English
Geometry; geometric concepts; case study; geometrical thinking; spatial sense
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/2/2017 10:00, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
V originále
Developing geometrical thinking is a long-term path and requires an informal encounter of pupils with geometrical concepts and their properties. One of the first activities children can encourage so in geometry is to work with geometrical shapes In this study, we show how children of elementary school worked with geometrical shapes, how they used their autonomous language to describe geometrical patterns, and how was developed their beliefs about concepts.
In Czech
Rozvíjení geometrického myšlení je dlouhodobý proces, který vyžaduje, aby se děti setkávaly s geometrickými pojmy neformální cestou. Jednou z prvních aktivit, kterými se děti na základní škole zabývají, je manipulace s geometrickými útvary. Ve studii ukazujeme, jak žáci 1. stupně ZŠ pracovali s rovinnými geometrickými útvary, jak využívali autonomní jazyk k popisu těchto útvarů.