c 2016

Podpora inkluze prostřednictvím digitálních a multimediálních technologií

GAJZLEROVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Podpora inkluze prostřednictvím digitálních a multimediálních technologií

Name in Czech

Podpora inkluze prostřednictvím digitálních a multimediálních technologií

Name (in English)

Support of inclusive education with utilization of digital and multimedial technologies

Edition

1. vydání. Brno, Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. p. 93-116, 24 pp. 2016

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-255-0

Keywords (in Czech)

digitální média; digitální technologie; inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; školský zákon; multimediální vzdělávání; tablety; iPad; bariéry; počítačová gramotnost

Keywords in English

digital media; digital technology; inclusive education; pupil with special educational needs; the Education Act; multimedia education; Tablets; iPad; barriers; computer literacy

Tags

Reviewed
Změněno: 15/3/2017 22:49, Mgr. Klára Dobrovolná, DiS.

Abstract

V originále

Kapitola pojednává o podpoře inkluzivního vzdělávání za využití digitálních a multimediálních technologií se zřetelem na běžnou základní školu v České republice. Text se věnuje ICT vzdělávání v kontextu Rámcového vzdělávacího programu a problematice inkluzivního vzdělávání za využití digitálních technologií. Kapitola se zahrnuje i využití digitálních technologií u jednotlivých kategorií postižení podle lineárního dělení a bariérám ve využití multimédií a přístupu k informacím z pohledu speciální pedagogiky.

In English

The chapter deals with support of inclusive education via utilization of digital and multimedial technologies in mainstream elementary school in the Czech Republic. The text is focus on ICT education in the context of Framework education program and inclusive education with the use of digital technologies. The chapter includes utilization of digital technologie with regard to diverse type of disability based on liner division and barriers in use of multimedia and information access from the perspective of special education.