Detailed Information on Publication Record
2016
Podpora inkluze prostřednictvím digitálních a multimediálních technologií
GAJZLEROVÁ, LenkaBasic information
Original name
Podpora inkluze prostřednictvím digitálních a multimediálních technologií
Name in Czech
Podpora inkluze prostřednictvím digitálních a multimediálních technologií
Name (in English)
Support of inclusive education with utilization of digital and multimedial technologies
Authors
Edition
1. vydání. Brno, Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. p. 93-116, 24 pp. 2016
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-255-0
Keywords (in Czech)
digitální média; digitální technologie; inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; školský zákon; multimediální vzdělávání; tablety; iPad; bariéry; počítačová gramotnost
Keywords in English
digital media; digital technology; inclusive education; pupil with special educational needs; the Education Act; multimedia education; Tablets; iPad; barriers; computer literacy
Tags
Reviewed
Změněno: 15/3/2017 22:49, Mgr. Klára Dobrovolná, DiS.
V originále
Kapitola pojednává o podpoře inkluzivního vzdělávání za využití digitálních a multimediálních technologií se zřetelem na běžnou základní školu v České republice. Text se věnuje ICT vzdělávání v kontextu Rámcového vzdělávacího programu a problematice inkluzivního vzdělávání za využití digitálních technologií. Kapitola se zahrnuje i využití digitálních technologií u jednotlivých kategorií postižení podle lineárního dělení a bariérám ve využití multimédií a přístupu k informacím z pohledu speciální pedagogiky.
In English
The chapter deals with support of inclusive education via utilization of digital and multimedial technologies in mainstream elementary school in the Czech Republic. The text is focus on ICT education in the context of Framework education program and inclusive education with the use of digital technologies. The chapter includes utilization of digital technologie with regard to diverse type of disability based on liner division and barriers in use of multimedia and information access from the perspective of special education.