GAJZLEROVÁ, Lenka. Podpora inkluze prostřednictvím digitálních a multimediálních technologií (Support of inclusive education with utilization of digital and multimedial technologies). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. 1. vydání. Brno: Paido, 2016, p. 93-116. ISBN 978-80-7315-255-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora inkluze prostřednictvím digitálních a multimediálních technologií
Name in Czech Podpora inkluze prostřednictvím digitálních a multimediálních technologií
Name (in English) Support of inclusive education with utilization of digital and multimedial technologies
Authors GAJZLEROVÁ, Lenka.
Edition 1. vydání. Brno, Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. p. 93-116, 24 pp. 2016.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-255-0
Keywords (in Czech) digitální média; digitální technologie; inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; školský zákon; multimediální vzdělávání; tablety; iPad; bariéry; počítačová gramotnost
Keywords in English digital media; digital technology; inclusive education; pupil with special educational needs; the Education Act; multimedia education; Tablets; iPad; barriers; computer literacy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Changed: 15/3/2017 22:49.
Abstract
Kapitola pojednává o podpoře inkluzivního vzdělávání za využití digitálních a multimediálních technologií se zřetelem na běžnou základní školu v České republice. Text se věnuje ICT vzdělávání v kontextu Rámcového vzdělávacího programu a problematice inkluzivního vzdělávání za využití digitálních technologií. Kapitola se zahrnuje i využití digitálních technologií u jednotlivých kategorií postižení podle lineárního dělení a bariérám ve využití multimédií a přístupu k informacím z pohledu speciální pedagogiky.
Abstract (in English)
The chapter deals with support of inclusive education via utilization of digital and multimedial technologies in mainstream elementary school in the Czech Republic. The text is focus on ICT education in the context of Framework education program and inclusive education with the use of digital technologies. The chapter includes utilization of digital technologie with regard to diverse type of disability based on liner division and barriers in use of multimedia and information access from the perspective of special education.
PrintDisplayed: 30/9/2024 21:26