Detailed Information on Publication Record
2016
Integrating Physical Education and Geography - Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark
VLČEK, Petr, Tatjana PLANINC, Hana SVOBODOVÁ, Søren WITZEL CLAUSEN, Keld CONRADSEN et. al.Basic information
Original name
Integrating Physical Education and Geography - Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark
Name in Czech
Integrace tělesné výchovy a geografie - případová studie České republiky, Slovinska a Dánska
Authors
VLČEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tatjana PLANINC (705 Slovenia), Hana SVOBODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Søren WITZEL CLAUSEN (208 Denmark), Keld CONRADSEN (208 Denmark), Irena HERGAN (705 Slovenia), Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution), Mojca ILC KLUN (705 Slovenia), Michal LUPAČ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Vladislav MUŽÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Matej OGRIN (705 Slovenia), Hana ŠERÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Vesna ŠTEMBERGER (705 Slovenia), Marek TRÁVNÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Maja UMEK (705 Slovenia) and Esben VOLSHØJ (208 Denmark)
Edition
1. vyd. Brno, 169 pp. Physical education and Health education, sv. 2, 2016
Publisher
Masaryk University
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00088724
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8518-3
Keywords (in Czech)
Physical Education; Geography; integration; curriculum; integration; comparison; the Czech Republic; The Republic of Slovenia; Denmark
Keywords in English
Tělesná výchova; Geografie; integrace; kurikulum; srovnání; Česká republika; Slovinsko; Dánsko
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 24/4/2017 13:14, Dana Nesnídalová
V originále
This is the first book of a new series published by the Faculty of Education, Masaryk University on topical issues in physical and health education. This book aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from three countries, the Czech Republic, Denmark and the Republic of Slovenia, to reveal how integration is embedded at the policy level. A questionnaire survey of teachers shows how the integrated curriculum is implemented in practice. The book also includes examples of interdisciplinary cooperation between the two subjects. e-ISBN 978-80-210-8519-0
In Czech
Publikace „Integrating Physical Education and Geography“ je výstupem činnosti mezinárodní sítě C.A.L.M.A.Z, která se zabývá možnostmi interdisciplinární spolupráce ve výuce zeměpisu a tělesné výchovy, a to zejména v rovnně výzkumné. Aktivními členy sítě a autory publikace jsou zástupci univerzitních pracovišť v České republice, Slovinsku a Dánsku. Cílem publikace je představit, jak participující státy přistupují v jejich kurikulu ke kooperaci ve výuce zeměpisu a tělesné výchovy. Na tuto kooperaci je nahlíženo ze dvou hledisek – prostřednictvím obsahové analýzy a komparace kurikulárních dokumentů je zjištěno, jestli a jak je tato kooperace zakotvena v teoretické rovině. Výsledky dotazníkového šetření s učiteli v zapojených státech pak představují stručnou sondu do realizační formy kurikula. V závěru jsou diskutovány a srovnány možné přístupy k integraci z pohledu kurikula jednotlivých států a jsou doplněny praktickými ukázkami, které jsou ukázkami práce skupiny C.A.L.M.A.Z. e-ISBN 978-80-210-8519-0
Links
GA16-00695S, research and development project |
|