BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: MU, 2016, 384 pp. ISBN 978-80-210-8508-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Name in Czech Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Name (in English) Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education
Authors BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Monika AUGUSTINOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dana BUČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Adéla ĎÁSKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona FIALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Helena GAJDOŠÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslava HYNŠTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Soňa CHALOUPKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tinatin CHITORELIDZE (268 Georgia, belonging to the institution), Barbora ILGNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Godwin Jude Uchenna IROKABA (566 Nigeria, belonging to the institution), Petr KOPEČNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MINÁŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dana NOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zuzana PAŽITNÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavla PITNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra RÖDEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠIMČÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristina ŠIMEČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra ŠEVČÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika UHROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan VIKTORIN (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 384 pp. 2016.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00093784
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8508-4
Keywords (in Czech) žák se speciálními vzdělávacími potřebami; podpora; podpůrná opatření; inkluzivní vzdělávání; málotřídní škola; klima třídy; asistent pedagoga
Keywords in English pupil with special educational needs; support; support measures; inclusive education; small school; climate in the class; pedagogical assistant
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 31/3/2017 13:58.
Abstract
Výzkumná monografie se zabývá problematikou vzdělávání v inkluzivní škole. Aspekty podpory osob se speciálními vzdělávacími potřebami jsou ve výzkumných šetřeních analyzovány z pohledu vyučujících, rodičů, asistentů pedagoga i samotných žáků. Výzkumná monografie je členěna do pěti tematických celků, členěných do dílčích kapitol. Úvodní tematický celek zahrnuje také kapitoly zaměřené na problematiku inkluzivního vzdělávání z perspektivy zahraničí. K hlavním tématům patří komplexní podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole, funkce speciálně pedagogické diagnostiky a rozvoj komunikačních a sociálních kompetencí žáka. Nezbytnou součástí systematické podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je odborná péče, zahrnující péči zdravotnickou, psychologickou i speciálněpedagogickou.
Abstract (in English)
The research monograph deals with education in an inclusive school. Aspects of support for people with special educational needs in research surveys are analyzed from the perspective of teachers, parents, teaching assistants and students themselves. The research monograph is divided into five thematic units, divided into sub-chapters. Introductory thematic unit also includes chapters focusing on issues of inclusive education from the foreign perspective. The main topics include comprehensive support for pupils with special educational needs in mainstream school, functions of special educational diagnostics and the development of communication and social skills of the pupil. An essential part of systematic support for pupils with special educational needs is professional care - including medical, psychological and special educational care.
Links
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUName: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/10/2024 22:25