JANÍK, Tomáš, Eva MINAŘÍKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Klára ULIČNÁ a Miroslav JANÍK. Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 154 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 42. ISBN 978-80-210-8304-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8305-2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profesní vidění učitelů a jeho rozvíjení prostřednictvím videoklubů
Název anglicky Teachers' professional vision and its development through videoclubs
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Klára ULIČNÁ (203 Česká republika, domácí) a Miroslav JANÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 154 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 42, 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00088736
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8304-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8305-2016
Klíčová slova česky profesní vidění; učitel; vzdělávání učitelů; video; videoklub
Klíčová slova anglicky professional vision; teacher; teacher education; video; videoclubs
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 24. 4. 2017 15:05.
Anotace
Příslušníci různých profesí se odlišují nejen svými znalostmi, dovednostmi a činnostmi, které vykonávají, ale také tím, jak vnímají – vidí – situace, které se vztahují k výkonu profese: odlišují se svým profesním viděním. Tato kniha je výsledkem výzkumného projektu Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka) (2013-2016). Kladla si za cíl uvést koncept profesního vidění do domácího odborného diskursu a vytvořit a výzkumně ověřit koncepci profesních videoklubů jakožto možností rozvíjení profesního vidění učitelů. Výzkumná část knihy představuje s oporou o kvalitativní studie nejen povahu profesního vidění učitelů anglického jazyka, ale i to, jak se změnilo po účasti ve videoklubech. Kniha chce přispět k diskusi o profesním vidění jako součásti profesionality učitele a o možnostech využití profesních učících se komunit a videosekvencí výuky ve vzdělávání učitelů. e-ISBN 978-80-210-8305-9
Anotace anglicky
Members of various professions differ not only in their knowledge, skills, and activities they perform but also in how they perceive – or see – the situations that are part of their professional practice: they differ in their professional vision. This book is a result of the research project Exploring professional vision and its development through video-based analysis (from the perspective of teachers of English as a foreign language) (2013-2016). It aims to introduce the concept of professional vision into Czech educational science discourse and set up and empirically evaluate videoclubs as a means of developing teachers professional vision. Based on qualitative studies, the empirical part of the paper describes English teachers professional vision and its changes after videoclubs. The book aims to contribute to the discussion on professional vision as part of teachers professionality and on the possibilities of using learning communities and videos in teacher education. e-ISBN 978-80-210-8305-9
Návaznosti
GA13-21961S, projekt VaVNázev: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 23:16