Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1374435, author = {Kachlík, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {70 ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané dne 8.–9. září 2016}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8477-2016}, edition = {1.}, editor = {Slaná Reissmannová, J. a L. Gajzlerová, eds}, keywords = {biorhythm; the pineal gland; chronobiology; illness; education; school; learning; health; pupil}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-8477-3}, pages = {107-120}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Využití biorytmů ke zefektivnění pedagogického procesu}, url = {https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/865}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1374435 AU - Kachlík, Petr PY - 2016 TI - Využití biorytmů ke zefektivnění pedagogického procesu PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021084773 KW - biorhythm KW - the pineal gland KW - chronobiology KW - illness KW - education KW - school KW - learning KW - health KW - pupil UR - https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/865 L2 - https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/865 N2 - Biorytmy představují jeden ze základních atributů života. Nalézáme je na všech úrovních organizace živého systému, jsou geneticky podmíněny. Můžeme je vystopovat v oblasti medicíny, pedagogiky, výrobních odvětví, dokládají sepětí živé přírody s kosmickými vlivy. Biorytmy se projevují jako cyklické, pravidelné střídání fysiologických dějů probíhajících v organismu, a také jako pravidelné střídání intenzity těchto dějů. Biorytmy jsou na vyšší úrovni reprezentovány řadou mozkových jader, žláz s vnitřní sekrecí, oční sítnicí i periferními orgánovými centry. Působí hierarchicky od buněk přes tkáně a orgány až po makroorganismus. Jejich základní úlohou je umožnit existenci a adaptabilitu jakéhokoli živého systému. Reálně můžeme poznatků o lidských biorytmech využít k efektivnější práci i odpočinku, naučit se vycítit a respektovat potřeby vlastního těla. Můžeme aktivně zasáhnout do svého životního stylu, pokusit se minimalizovat rizikové chování a posílit působení ochranných faktorů. ER -
KACHLÍK, Petr. Využití biorytmů ke zefektivnění pedagogického procesu (Biorhythms use to streamline the teaching process). Online. In Slaná Reissmannová, J. a L. Gajzlerová, eds. \textit{70 ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané dne 8.–9. září 2016}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p.~107-120. ISBN~978-80-210-8477-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8477-2016.
|