D 2016

Postoje učitelů výchovy ke zdraví k poruchám příjmu potravy

PROCHÁZKOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Postoje učitelů výchovy ke zdraví k poruchám příjmu potravy

Name (in English)

Attitudes of teacher education for health to eating disorders

Authors

PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, 70 ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané dne 8.–9. září 2016, p. 163-171, 9 pp. 2016

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00093794

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8477-3

Keywords (in Czech)

postoj; učitel; poruchy příjmu potravy; výchova ke zdraví; sémantický diferenciál; interview

Keywords in English

attitude; teacher; eating disorders; health education; semantic differential; interview

Tags

Reviewed
Změněno: 13/3/2017 18:11, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek „Postoje učitelů výchovy ke zdraví k poruchám příjmu potravy“ popisuje výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno u pedagogů vyučujících na 2. stupni základních škol. Výzkum zjišťoval rozdíly v postojích z hlediska aprobace učitele, pohlaví, věku a délky pedagogické praxe k problematice poruch příjmu potravy. Výzkumným nástrojem byl sémantický diferenciál a polostrukturované interview.

In English

Contribution "Attitudes of teachers of health education to eating disorders" describes the results of research that was carried out by teachers insecond grade of primary schools. The research found differences in attitudes of teachers in terms of gender, age and length of teaching practice on the issue of eating disorders. The research tool was semantic differential and semi-structured interview.

Links

MUNI/A/0963/2015, interní kód MU
Name: Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Acronym: VOČaZ)
Investor: Masaryk University, Category A