PROCHÁZKOVÁ, Lenka. Postoje učitelů výchovy ke zdraví k poruchám příjmu potravy (Attitudes of teacher education for health to eating disorders). Online. In SLANÁ REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEOVÁ, L. ( eds.). 70 ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané dne 8.–9. září 2016. první. Brno: MU, 2016, p. 163-171. ISBN 978-80-210-8477-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8477-2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoje učitelů výchovy ke zdraví k poruchám příjmu potravy
Name (in English) Attitudes of teacher education for health to eating disorders
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, 70 ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané dne 8.–9. září 2016, p. 163-171, 9 pp. 2016.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00093794
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8477-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8477-2016
Keywords (in Czech) postoj; učitel; poruchy příjmu potravy; výchova ke zdraví; sémantický diferenciál; interview
Keywords in English attitude; teacher; eating disorders; health education; semantic differential; interview
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Changed: 13/3/2017 18:11.
Abstract
Příspěvek „Postoje učitelů výchovy ke zdraví k poruchám příjmu potravy“ popisuje výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno u pedagogů vyučujících na 2. stupni základních škol. Výzkum zjišťoval rozdíly v postojích z hlediska aprobace učitele, pohlaví, věku a délky pedagogické praxe k problematice poruch příjmu potravy. Výzkumným nástrojem byl sémantický diferenciál a polostrukturované interview.
Abstract (in English)
Contribution "Attitudes of teachers of health education to eating disorders" describes the results of research that was carried out by teachers insecond grade of primary schools. The research found differences in attitudes of teachers in terms of gender, age and length of teaching practice on the issue of eating disorders. The research tool was semantic differential and semi-structured interview.
Links
MUNI/A/0963/2015, interní kód MUName: Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Acronym: VOČaZ)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 22/7/2024 09:27