Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1374462, author = {Rabušicová, Milada and Brücknerová, Karla and Kamanová, Lenka and Novotný, Petr and Pevná, Kateřina and Vařejková, Zuzana}, address = {Brno}, edition = {1. vydání}, keywords = {intergenerational learning; school; workplace; community; generation}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-8460-5}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Mezigenerační učení. Teorie, výzkum, praxe}, year = {2016} }
TY - BOOK ID - 1374462 AU - Rabušicová, Milada - Brücknerová, Karla - Kamanová, Lenka - Novotný, Petr - Pevná, Kateřina - Vařejková, Zuzana PY - 2016 TI - Mezigenerační učení. Teorie, výzkum, praxe VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021084605 KW - intergenerational learning KW - school KW - workplace KW - community KW - generation N2 - Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází v podstatě po celý život, v různých životních situacích, v různých prostředích a při různých aktivitách. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě onen věkový rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto “samozřejmost” mezigeneračního učení poněkud zproblematizovat a snad i do jisté míry zpochybnit. V každém případě ale zpřesnit a specifikovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, z hlediska aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, z hlediska různorodosti učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit specifickým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme nejen v rovině teoretické v první části publikace, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách. ER -
RABUŠICOVÁ, Milada, Karla BRÜCKNEROVÁ, Lenka KAMANOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Kateřina PEVNÁ and Zuzana VAŘEJKOVÁ. \textit{Mezigenerační učení. Teorie, výzkum, praxe (Intergenerational learning. Theory, Research, Practice)}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 294 pp. ISBN~978-80-210-8460-5.
|