ŠINDELKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ. Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie. In 12. MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM DOKTORANCKIE Z ZAKRESU DYDAKTYKI CHEMII. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Miskoncepce žáků základních škol ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie
Authors ŠINDELKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ.
Edition 12. MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM DOKTORANCKIE Z ZAKRESU DYDAKTYKI CHEMII, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) miskoncepce, prekoncepce, tříúrovňový didaktický test, dotazníkové šetření, žákovská kresba
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Monika Bortlíková, učo 322537. Changed: 22/3/2017 09:51.
Abstract
Na začátku výuky předmětu chemie k ní každý z žáků přistupuje s určitými představami o tématech, jež budou v rámci tohoto přírodovědného předmětu probírána. Tyto představy mohou být správné, ale i mylné. Svoji roli v těchto představách hraje názor spolužáků, kteří předmět chemie právě absolvují či jej již absolvovali, ale je zde také mnoho jiných činitelů, jež představy žáků o chemii a jejích tématech správně či mylně formují. Příspěvek se bude věnovat problematice miskoncepcí u žáků 8. ročníku základní školy ve vybraných aspektech učiva anorganické chemie. Obsahem samotného příspěvku jsou nejčastěji využívané výzkumné metody pro diagnostiku miskoncepcí a prekoncepcí, jako jsou tříúrovňové didaktické testy, dotazníková šetření, rozhovory a v neposlední řadě analýza žákovské kresby. Všechny tyto metody v sobě ukrývají mnoho pozitivních i negativních stránek. Předložený příspěvek seznamuje s výše uvedenými metodami.
PrintDisplayed: 5/10/2024 01:45