Detailed Information on Publication Record
2016
Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy
JANÍK, Tomáš, Vladislav MUŽÍK and Petr VLČEKBasic information
Original name
Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy
Name in Czech
Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy
Name (in English)
Implementig curricular reform in the Czech Republic: general issues in the light of Physical Education curriculum
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Vladislav MUŽÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr VLČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Banská Bystrica, Premeny školského kurikula: slovenská a česká skúsenosť, p. 131-141, 11 pp. Mimo ediční řadu, 2016
Publisher
Belianum
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/16:00088749
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-557-1092-1
Keywords (in Czech)
kurikulum; kurikulární reforma; tělesná výchova
Keywords in English
curriculum; curricular reform; Physical Education
Tags
Reviewed
Změněno: 29/3/2017 14:53, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
V kapitole jsou analyzovány některé obecné problémy související s výzkumem implementace kurikulární reformy v České republice. Jedná se o zejména o problém kongruence, resp. implementační fidelity, jenž je ukazatelem završeného a věrného zavedení edukační změny do praxe. Na příkladu kurikula tělesné výchovy je vyloženo, s jakými problémy se v České republice tento proces potýkal.
In English
The chapter deals with general challenges of research of curriculum reform implementation in the Czech Republic. The issues of congruence, resp. implementation fidelity as indicators of successful implementation of educational change are discussed. The situation in the Czech Republic is analysed based on examples from Physical Education curriculum documented.
Links
GA15-05122S, research and development project |
|