C 2016

Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy

JANÍK, Tomáš, Vladislav MUŽÍK and Petr VLČEK

Basic information

Original name

Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy

Name in Czech

Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy

Name (in English)

Implementig curricular reform in the Czech Republic: general issues in the light of Physical Education curriculum

Authors

JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Vladislav MUŽÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr VLČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Banská Bystrica, Premeny školského kurikula: slovenská a česká skúsenosť, p. 131-141, 11 pp. Mimo ediční řadu, 2016

Publisher

Belianum

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/16:00088749

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-557-1092-1

Keywords (in Czech)

kurikulum; kurikulární reforma; tělesná výchova

Keywords in English

curriculum; curricular reform; Physical Education

Tags

Reviewed
Změněno: 29/3/2017 14:53, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Abstract

V originále

V kapitole jsou analyzovány některé obecné problémy související s výzkumem implementace kurikulární reformy v České republice. Jedná se o zejména o problém kongruence, resp. implementační fidelity, jenž je ukazatelem završeného a věrného zavedení edukační změny do praxe. Na příkladu kurikula tělesné výchovy je vyloženo, s jakými problémy se v České republice tento proces potýkal.

In English

The chapter deals with general challenges of research of curriculum reform implementation in the Czech Republic. The issues of congruence, resp. implementation fidelity as indicators of successful implementation of educational change are discussed. The situation in the Czech Republic is analysed based on examples from Physical Education curriculum documented.

Links

GA15-05122S, research and development project
Name: Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Investor: Czech Science Foundation, Between acceptance and resistance: Teachers' perceptions of curriculum changes 10 years into the reform implementation