GULOVÁ, Lenka, František TRAPL and Marie PAVLOVSKÁ. Rozvoj multikulturní výchovy v prostředí školy (Development of multicultural education in schools.). 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvoj multikulturní výchovy v prostředí školy
Name (in English) Development of multicultural education in schools.
Authors GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), František TRAPL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Ukraine
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00093822
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Multikulturní výchova; diverzita; kultura uznání; rozvoj školy; otevřená škola; hodnoty;metody aplikovaného dramatu
Keywords in English Multicultural education; diversity; culture of recognition;open school; values; methods of applied drama
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Changed: 24/3/2017 14:49.
Abstract
Realizace workshopu zaměřeného na pedagogy, zejména učitele a ředitele školy Kyjevské oblasti. Teoretická východiska tématu multikulturní výchovy, práce s pojmy, praktické aktivity, cvičení, dramatická lekce a vytváření metodiky vzdělávání. Příklady dobré praxe, práce s multikulturní lekcí v prostředí školy.
Abstract (in English)
Realization of workshop aimed at educators especially at teachers and school directors in Kiev's area. Theoretical bases of multicultural education, targeting on concepts , practical activities, workshops, drama workshop, creating of methodology of education. Example of "good practice", multicultural lesson in school.
Links
MUNI/A/1216/2015, interní kód MUName: Vybrané oblasti sociální pedagogiky v pozornosti začínajících výzkumníků
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 10/7/2024 14:00