BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Child with deficits in development of speech and language skills from the perspective of preschool teachers. In Johann Pehofer. Ph Publico. Impulse aus wissenschaft, forschung und pädagogischer praxis 11. 1st ed. Eisenstadt: Pedagogische Hochschule Burgenland, 2016, p. 81-87. ISBN 978-3-85253-561-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Child with deficits in development of speech and language skills from the perspective of preschool teachers
Name in Czech Dítě s deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností z pohledu předškolních pedagogů
Authors BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona.
Edition 1. vyd. Eisenstadt, Ph Publico. Impulse aus wissenschaft, forschung und pädagogischer praxis 11, p. 81-87, 7 pp. 2016.
Publisher Pedagogische Hochschule Burgenland
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-85253-561-6
Keywords (in Czech) deficity ve vývoji řeči a jazykových schopností; opožděný vývoj řeči; narušený vývoj řeči; předškolní pedagog; včasná diagnostika; komunikační strategie.
Keywords in English deficits in development of speech and language skills; delayed speech development; impaired speech development; preschool teacher; early diagnosis; communication strategies
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 31/3/2017 14:31.
Abstract
This text deals with the highly topical issue of interdisciplinary intervention for children with deficits in development of communication skills. The current task is to detect children at risk, detect delays in speech development and establish appropriate stimulation. The paper presents survey findings analyzing the attitudes of preschool teachers for children with deficits in development of communication skills.
Abstract (in Czech)
Text se zabývá vysoce aktuální problematikou mezioborové intervence u dětí s deficity ve vývoji komunikační schopnosti. Aktuální otázkou je včasné podchycení rizikových dětí, odhalení opoždění ve vývoji řeči a nastolení odpovídající stimulace. V příspěvku jsou uvedeny závěry výzkumů analyzujících přístupy předškolních pedagogů k dětem s deficity ve vývoji komunikační schopnosti
PrintDisplayed: 24/7/2024 07:28