Detailed Information on Publication Record
2016
Knihovníci jako designéři. Případové studie o zlepšování služeb v knihovnách
ZBIEJCZUK SUCHÁ, Ladislava, Pavla MINAŘÍKOVÁ, Roman NOVOTNÝ, Jan DELONG, Alma Leora CULÉN et. al.Basic information
Original name
Knihovníci jako designéři. Případové studie o zlepšování služeb v knihovnách
Name in Czech
Knihovníci jako designéři. Případové studie o zlepšování služeb v knihovnách
Name (in English)
Librarians as Designers: Case Studies on Improvement of Library Services
Authors
ZBIEJCZUK SUCHÁ, Ladislava, Pavla MINAŘÍKOVÁ, Roman NOVOTNÝ, Jan DELONG, Alma Leora CULÉN and Andrea GASPARINI
Edition
1. vyd. Brno, 83 pp. 1. 2016
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
Documentation, librarianship, work with information
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-8358-5
Keywords (in Czech)
design služeb; knihovny; desinové myšlení
Keywords in English
service design; libraries; design thinking
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/3/2017 10:54, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha představuje designové myšlení jako rámec pro navrhování služeb a mapuje příklady využívání výzkumných a designových metod v norských a českých knihovnách. Přečtěte si, jak při návrhu služeb zapojují své uživatele knihovníci a knihovnice z Ústřední knihovny FF MU, Ústřední knihovny ČVUT, jak designový přístup pomohl při návrhu portálu Knihovny.cz či jak hodnotí design služeb knihovna v Třinci. Poslední kapitola se zamýšlí nad výhodami a nevýhodami využívání karetních metodik v designovém procesu.
In English
This book is a result of our desire to show how service design works in selected libraries by means of case studies. It is certainly not an overview of everything that is going on in the field of design thinking in Czech libraries. The aim of the examples of use, which are described in this book, is to serve as a source of inspiration and encouragement to those who think about the needs of users in their own libraries.