Detailed Information on Publication Record
2016
Zdeněk Kožmín jako teoretik oboru tvůrčího psaní
FIŠER, ZbyněkBasic information
Original name
Zdeněk Kožmín jako teoretik oboru tvůrčího psaní
Name (in English)
Zdeněk Kožmín as a theorist of creative writing
Authors
FIŠER, Zbyněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Bohemica litteraria, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1213-2144
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60205 Literary theory
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/16:00093859
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
Zdeněk Kožmín; akademické psaní; didaktika tvůrčího psaní
Keywords in English
Zdeněk Kožmín; Academic writing; Didactics of creative writing
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 18/1/2019 21:37, doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D.
V originále
Studie sleduje přínos Kožmínovy práce Tvořivý sloh pro didaktiku tvůrčího psaní. Z. Kožmín chápe teorii a praxi tvůrčího psaní jako otevřený systém, který pomáhá pisatelům rozvíjet tvořivé myšlení a osobnost a zlepšuje jejich jazykové a komunikační kompetence s ohledem na recepci i produkci textu. Jedná se o metodologicky inovativní systém, jenž umožní chápat pedagogickou transformaci a aplikaci v intermediálním a kognitivistickém pojetí textu a psaní jako nástroj úspěšné komunikace o bytí člověka v současném světě.
In English
Zdeněk Kožmín regards the theory and practice of creative writing as an open didactic system, which helps the writers develop creative thinking, develop their personality, and enhance their language and communication competencies with regard to reception and production of text. It is a methodologically innovative system that enables the teacher’s pedagogical transformations and applications in an intermedial and cognitivist understanding of text and writing as tools of successful communication about human beings in the contemporary world.