CRHA, Bedřich, Michal KOŠUT, Marek SEDLÁČEK, Pavel ŠURANSKÝ, Alžběta HRBÁČOVÁ, Ondřej MUSIL, Jaroslava RODIČOVÁ, Markéta SZENDIUCHOVÁ, Radka HLADILOVÁ, Lenka KUČEROVÁ, Terezie ČERTKOVÁ, Kateřina SCHŐNOVÁ, Marek OLBRZYMEK and František OSTRÝ. Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě poslední třetiny 20. století (The Attitudes of University Students in the Czech Republic to the Art Music of the Last One-Third of the 20th Century). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 282 pp. ISBN 978-80-210-8442-1. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě poslední třetiny 20. století
Name in Czech Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě poslední třetiny 20. století
Name (in English) The Attitudes of University Students in the Czech Republic to the Art Music of the Last One-Third of the 20th Century
Authors CRHA, Bedřich, Michal KOŠUT, Marek SEDLÁČEK, Pavel ŠURANSKÝ, Alžběta HRBÁČOVÁ, Ondřej MUSIL, Jaroslava RODIČOVÁ, Markéta SZENDIUCHOVÁ, Radka HLADILOVÁ, Lenka KUČEROVÁ, Terezie ČERTKOVÁ, Kateřina SCHŐNOVÁ, Marek OLBRZYMEK and František OSTRÝ.
Edition 1. vyd. Brno, 282 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8442-1
Keywords (in Czech) vysokoškolský student; hudební preference; artificiální hudba; výzkum; hudební poslech; zvukový dotazník; identifikace
Keywords in English university student; music preferences; art music; research; music listening; sound questionnaire; identification
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 10/3/2017 12:01.
Abstract
V předkládané monografii kolektiv autorů teoreticky reflektuje výsledky rozsáhlého sociologického empirického výzkumu (MUNI/A/0990/2015), který v roce 2016 provedl výzkumný tým Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Autoři textu zkoumají hudební preference artificiální hudby poslední třetiny 20. století u vysokoškolských studentů v České republice a tím uzavírají projekt výzkumu hudebnosti, které mapovaly široké spektrum problémů a efektivity všeobecné hudební výchovy v České republice na základních a středních školách. Navazují na provedené výzkumy v letech 2011–2015. (MUNI/A/0885/2011, MUNI/A/0711/2012, MUNI/A/1309/2014) při použití techniky zvukového online dotazníku.
Abstract (in English)
In the presented monograph, authors theoretically reflect the results of an extensive empirical sociological research (MUNI/A/0990/2015), which a research team of the Department of Music at the Faculty of Education of Masaryk University conducted in Brno in 2016. The authors of the text examine the musical preferences of university students in the Czech Republic for artificial music of the last third of the 20th century, thus completing the project of the research of musicality which has mapped a wide spectrum of the problems and efficacy of general music education in the Czech Republic in primary and secondary schools. They expand on the research carried out in the years 2011–2015. (MUNI/A/0885/2011, MUNI/A/0711/2012, MUNI/A/1309/2014), using the technique of an online sound questionnaire.
Links
MUNI/A/0990/2015, interní kód MUName: Postoje vysokoškolských studentů ČR k hudbě v období postmoderny
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 16/4/2024 08:35