Detailed Information on Publication Record
2016
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
JANÍKOVÁ, Věra and Světlana HANUŠOVÁBasic information
Original name
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
Name in Czech
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků
Name (in English)
Research on learning and teaching of foreign languages
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 241 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173, 2016
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Editorství odborné knihy
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-8497-1
Keywords (in Czech)
didaktika cizích jazyků; učení a vyučování cizím jazykům; teoretický a empirický výzkum
Keywords in English
foreign language didactics; foreign language learning and teaching; theoretical and empirical research
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 10/3/2017 13:12, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Předložená odborná kniha nabízí hlubší vhled do konceptualizační i operacionalizační roviny výzkumu didaktiky cizích jazyků. Jsou zde v různé míře akcentovány specializační trendy této oborové didaktiky, které ji chápou jako epistemologickou analýzu oboru a jako ontogenezi didaktického myšlení, V publikaci jsou představeny přehledové, teoretické a metodologické texty, stejně jako texty empirického charakteru, které vycházejí z konkrétních výzkumných projektů realizovaných v rámci doktorského studijního programu Didaktika cizího jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, jenž se primárně zaměřuje na osvojování cizích jazyků v rámci formálního školního vzdělávání.
In English
The present monograph entitled Research on learning and teaching of foreign languages deals with the area of foreign language didactics and offers a new contribution to the discussion about the most prominent trends within the field. The book presents both theoretical and empirical studies which have been realized by the students of the doctoral study programme of Foreign Language Didactics at the Faculty of Education, Masaryk University in Brno. Due to the interdisciplinary character of the fi eld, the topics covered within the monograph are diverse and reflect the most widely discussed issues within the area. Moreover, the book also adds to the contemporary efforts to achieve the emancipation of foreign language didactics as a full-fledged scientific discipline.
Links
MUNI/A/0961/2015, interní kód MU |
|