ŘEHULKA, Evžen. Koncepce a výsledky projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ. Online. In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015. s. 432-443. ISBN 978-80-210-8139-0. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Koncepce a výsledky projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ
Název česky Koncepce a výsledky projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ
Název anglicky Concept and Results of the Project SCHOOL AND HEALTH FOR 21.CENTURY
Autoři ŘEHULKA, Evžen
Vydání první. Brno, ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. od s. 432-443, 12 s. 2015.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8139-0
Klíčová slova česky zdraví; výchova ke zdraví; škola a zdraví; složky výchovy ke zdraví; žáci a výchova ke zdraví; učitelé a výchova ke zdraví
Klíčová slova anglicky health; health education; School and health; components of health education; students and health education; Teachers and Health Education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 13. 3. 2017 13:22.
Anotace
Výzkumný záměr ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ se zabýval problematikou zdravého životního stylu a zdravotního chování, které škola může a má ovlivňovat. Ve svých výsledcích dává škole informace, které by umožnily zefektivnit výchovu ke zdraví a zdravotní gramotnost, zejména mladé generace. Hlavním cílem projektu je komplexní pohled na zabudování problematiky zdraví v jeho složce tělesné, psychické a sociální do základního školního vzdělání, řešení metodologických a metodických otázek v koncepci výchovy ke zdraví a ověření evaluačních nástrojů pro zjišťování efektivity utváření zdravotní uvědomělosti a odpovědnosti (dovedností, vědomostí, postojů, percepčních a hodnotících schémat, chování atd.) žáka a školy jako instituce. Prostředí školy je zásadní determinantou zdraví, která se realizuje v životním období, kdy se formují celoživotní sociální a zdravotní návyky.
Anotace anglicky
The research intention SCHOOL AND HEALTH FOR 21st CENTURY dealt with the issue of healthy lifestyles and healthy behavior that school can and should influence. The results give to schools information which would enable more effective health education and health literacy, particularly the young generation. The main aims of the project are a comprehensive view of the incorporation of health issues in his physical, mental and social part to the primary education, solution to the methodological and methodical issues in the concept of health education, and verification of evaluation tools for determining the efficiency of formation of health awareness and responsibility (skills, knowledge, attitudes, perception and evaluation patterns, behavior etc.) pupil and the school as an institution. The school environment is a major determinant of health, where lifelong social and health habits are formed.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUNázev: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 11:16