ŘEHULKA, Evžen. Koncepce a výsledky projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ (Concept and Results of the Project SCHOOL AND HEALTH FOR 21.CENTURY). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 432-443. ISBN 978-80-210-8139-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Koncepce a výsledky projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ
Name in Czech Koncepce a výsledky projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ
Name (in English) Concept and Results of the Project SCHOOL AND HEALTH FOR 21.CENTURY
Authors ŘEHULKA, Evžen.
Edition první. Brno, ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. p. 432-443, 12 pp. 2015.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8139-0
Keywords (in Czech) zdraví; výchova ke zdraví; škola a zdraví; složky výchovy ke zdraví; žáci a výchova ke zdraví; učitelé a výchova ke zdraví
Keywords in English health; health education; School and health; components of health education; students and health education; Teachers and Health Education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 13/3/2017 13:22.
Abstract
Výzkumný záměr ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ se zabýval problematikou zdravého životního stylu a zdravotního chování, které škola může a má ovlivňovat. Ve svých výsledcích dává škole informace, které by umožnily zefektivnit výchovu ke zdraví a zdravotní gramotnost, zejména mladé generace. Hlavním cílem projektu je komplexní pohled na zabudování problematiky zdraví v jeho složce tělesné, psychické a sociální do základního školního vzdělání, řešení metodologických a metodických otázek v koncepci výchovy ke zdraví a ověření evaluačních nástrojů pro zjišťování efektivity utváření zdravotní uvědomělosti a odpovědnosti (dovedností, vědomostí, postojů, percepčních a hodnotících schémat, chování atd.) žáka a školy jako instituce. Prostředí školy je zásadní determinantou zdraví, která se realizuje v životním období, kdy se formují celoživotní sociální a zdravotní návyky.
Abstract (in English)
The research intention SCHOOL AND HEALTH FOR 21st CENTURY dealt with the issue of healthy lifestyles and healthy behavior that school can and should influence. The results give to schools information which would enable more effective health education and health literacy, particularly the young generation. The main aims of the project are a comprehensive view of the incorporation of health issues in his physical, mental and social part to the primary education, solution to the methodological and methodical issues in the concept of health education, and verification of evaluation tools for determining the efficiency of formation of health awareness and responsibility (skills, knowledge, attitudes, perception and evaluation patterns, behavior etc.) pupil and the school as an institution. The school environment is a major determinant of health, where lifelong social and health habits are formed.
Links
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUName: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 6/5/2024 07:32