VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Nora JÁGEROVÁ. Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 140 s. ISBN 978-80-210-8456-8. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments
Název česky Vzdělávání, podpora a rehabilitace osob se zrakovým postižením
Autoři VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Nora JÁGEROVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 140 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8456-8
Klíčová slova česky vzdělávání; podpora; rehabilitace; zrakové postižení
Klíčová slova anglicky Education; Support; Rehabilitation; Visual Impairment
Štítky Munipress
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Změněno: 10. 3. 2018 11:42.
Anotace
The publication focuses on the description of education and training for future careers, including retraining throughout life for individuals with visual impairments from birth to old age. Rehabilitation approaches for people with congenital and acquired visual impairment are also described, including the system assisting in their integration into society. The publication also includes a research section dealing with the role of an important factor in supporting successful education. The study provides an analysis of the assessment by five Czech mothers of children with visual and multiple disabilities. The results show in particular the importance of the factor of the child acceptance by the parents, coping with the disability and loss of life optimism.
Anotace česky
Publikace se zaměřuje na popis vzdělávání a přípravy na budoucí povolání, včetně rekvalifikace, v průběhu celého života jedinců se zrakovým postižením, tedy od narození do seniorského věku. Popisovány jsou též rehabilitační přístupy k lidem s vrozeným i získaným zrakovým postižením, a systém pomoci při začlenění osob se zrakovým postižením do společnosti. Publikace obsahuje i výzkumnou část věnující se roli významného faktoru podporujícího úspěšné vzdělávání dětí s postižením. Studie přináší analýzu hodnocení této problematiky pěti českými matkami dětí se zrakovým a kombinovaným postižením. Z výsledků vyplývá zejména význam přijetí dítěte rodiči, vyrovnaní se s postižením dítěte a ztráty životního optimismu.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 01:41