B 2017

Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad

BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad

Name in Czech

Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do školy hlavního vzdělávacího proudu v České republice a v zahraničí

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka GAJZLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, 198 pp. 2017

Publisher

MU

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00096293

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8504-6

Keywords (in Czech)

Žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluzivní škola; inkluzivní edukace; podpůrná opatření; tělesné postižení; narušená komunikační schopnost; informační a komunikační technologie; digitální technologie

Keywords in English

Students with special educational needs; inclusive school; inclusive education; support measures; physical disability; speech disorder; information and communication technology; digital technology

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/3/2018 14:53, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Abstract

V originále

The research monograph deals with support measures for students with special educational needs in inclusive schools. It is divided into six chapters with subchapters focused on a different view of determining support measures, which results from completed researches with pupils with physical disabilities in primary and secondary schools as well as speech disorders in primary schools and the use of ICT while teaching students with SEN. Attention is also paid to the methods of formation of an inclusive and individual teaching in addition to mentors' tasks while teaching and a comparison is made concerning the determination of supportive measures in the Czech Republic and abroad.

In Czech

Výzkumná monografie se zabývá problematikou podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do inkluzivní školy. Je členěná do šesti kapitol se subkapitolami se zaměřením na různý pohled stanovení podpůrných opatření, který vyplývá z realizovaných výzkumů se žáky s tělesným postižením na základní a střední škole, s narušenou komunikační schopností na prvním stupni základní školy a využití ICT při vyučování žáků se SVP. Pozornost je věnována také metodám k tvorbě inkluzivního a individuálního vyučování a úkolům mentorů při učení a komparaci stanovení podpůrných opatření v České republice a v zahraničí.

Links

MUNI/A/1183/2016, interní kód MU
Name: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masaryk University, Category A