Detailed Information on Publication Record
2017
Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ et. al.Basic information
Original name
Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad
Name in Czech
Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do školy hlavního vzdělávacího proudu v České republice a v zahraničí
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona BYTEŠNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka GAJZLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, 198 pp. 2017
Publisher
MU
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00096293
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8504-6
Keywords (in Czech)
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluzivní škola; inkluzivní edukace; podpůrná opatření; tělesné postižení; narušená komunikační schopnost; informační a komunikační technologie; digitální technologie
Keywords in English
Students with special educational needs; inclusive school; inclusive education; support measures; physical disability; speech disorder; information and communication technology; digital technology
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/3/2018 14:53, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
The research monograph deals with support measures for students with special educational needs in inclusive schools. It is divided into six chapters with subchapters focused on a different view of determining support measures, which results from completed researches with pupils with physical disabilities in primary and secondary schools as well as speech disorders in primary schools and the use of ICT while teaching students with SEN. Attention is also paid to the methods of formation of an inclusive and individual teaching in addition to mentors' tasks while teaching and a comparison is made concerning the determination of supportive measures in the Czech Republic and abroad.
In Czech
Výzkumná monografie se zabývá problematikou podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do inkluzivní školy. Je členěná do šesti kapitol se subkapitolami se zaměřením na různý pohled stanovení podpůrných opatření, který vyplývá z realizovaných výzkumů se žáky s tělesným postižením na základní a střední škole, s narušenou komunikační schopností na prvním stupni základní školy a využití ICT při vyučování žáků se SVP. Pozornost je věnována také metodám k tvorbě inkluzivního a individuálního vyučování a úkolům mentorů při učení a komparaci stanovení podpůrných opatření v České republice a v zahraničí.
Links
MUNI/A/1183/2016, interní kód MU |
|