Detailed Information on Publication Record
2017
Vliv římského práva na evropské právní myšlení – pocta Valentinu Urfusovi
ŽIDLICKÁ, Michaela, Tomáš CIPROVSKÝ and Petr DOSTALÍKBasic information
Original name
Vliv římského práva na evropské právní myšlení – pocta Valentinu Urfusovi
Authors
ŽIDLICKÁ, Michaela, Tomáš CIPROVSKÝ and Petr DOSTALÍK
Edition
2. vyd. Brno, Elportál, 2017
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50500 5.5 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISSN
Keywords (in Czech)
římské právo; právní historie; právní myšlení; Valentin Urfus
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 11/2/2019 13:22, Mgr. Petra Baštářová
V originále
Výuková publikace Vliv římského práva na evropské právní myšlení – pocta Valentinu Urfusovi je primárně určena studentům stejnojmenného volitelného předmětu (PrF:MV402K). Zabývá se zkoumáním tématu tzv. „veřejnoprávní recepce“ římského práva, umožňuje pochopení základního proudu evropského právního vývoje, jehož vyvrcholením je podoba současného právního státu. Výukový text má přiblížit zájemcům historické procesy, které profesor Valentin Urfus vědecky analyzoval, popsal a uvedl do souvislostí na úrovni vysoce vědecké a filosofické, přičemž Urfusův výzkum je zde uzpůsoben pedagogickým účelům. Výuková pomůcka je také dostupná ve verzi pro mobilní zařízení (epub).
In English
The textbook “Roman Law and its Impact on the European Legal Thought – A Tribute to Valentin Urfus” is primarily aimed at students of the optional course bearing the same name (PrF:MV402K). It examines the phenomenon of “reception of Roman law” in the area of public law; and enables understanding of main developmental features of European legal thinking that resulted into the form of present legal state. The textbook gives a guidance how to understand historical development that was analysed, described and put in context by professor Valentin Urfus; results of his research, that are of high scientific and philosophical quality, are presented in a manner adjusted to educational purposes.