C 2016

Strategický marketingový plán ve sportu, jeho implementace a kontrola. Sponzorství ve sportu

RACEK, Oldřich

Basic information

Original name

Strategický marketingový plán ve sportu, jeho implementace a kontrola. Sponzorství ve sportu

Name in Czech

Strategický marketingový plán ve sportu, jeho implementace a kontrola. Sponzorství ve sportu

Name (in English)

Strategic marketing plan in sport, its implementation and monitoring. Sports sponsorship

Authors

RACEK, Oldřich (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Management, marketing a ekonomika sportu, p. 137-149, 173-177, 18 pp. 2016

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

Sport and leisure time activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14510/16:00093913

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-210-8346-2

Keywords (in Czech)

Strategický marketingový plán; sponzoring

Keywords in English

Strategic marketing plan; sponsoring

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 11/4/2017 08:37, Olga Korvasová

Abstract

V originále

V porovnání s dostupnými texty publikací s problematikou managementu sportu v České republice je pojetí monografie svým způsobem výjimečné. Odlišnost je dána tím, že se věnuje všem vědním disciplínám, které do problematiky managementu sportu vstupují, tedy společnost a sport, teorie sportovního managementu, jeho historie, marketing sportu, ekonomická dimenze managementu sportu a jeho využití v aplikovaných pohybových aktivitách. Toto pojetí monografie bylo umožněno tím, že autorský kolektiv tvoří odborníci katedry společenských věd a managementu sportu Fakulty sportovních studií Masarykovy univerzity, kteří se podílejí na výuce, vědeckém výzkumu a publikačních výstupech studia problematiky managementu sportu. Odvětví, které představuje významnou část národního hospodářství pro svou využitelnost ke zvyšování kvality života, pro specifičnost svého řízení, financování a realizaci aktivit na místní, regionální, národní a mezinárodní úrovni.

In English

The concept of monograph is somehow exceptional in comparison to texts of publications on the topic of Sport Management which are available in the Czech Republic. The difference from other publications is given by the fact, that it is dedicated to all disciplines, which create the nature of Sport Management: society and sport, sport management theory, its history, sports marketing, the economic dimension of sport management and utilization of sport in applied physical activities. This approach was only possible because the team of authors consists of experts of the Department of Social Sciences and Sport Management at Masaryk University, Faculty of Sports Studies, who are involved in teaching, scientific research and publishing segments of the studies related to the sports industry. This is the sector that represents a significant portion of the national economy in terms of its usefulness to improving the quality of life due to its specificity with regard to management, financing, and implementation of activities at local, regional, national and international level.