Detailed Information on Publication Record
2016
Pojem a funkce obchodních podmínek
BEJČEK, JosefBasic information
Original name
Pojem a funkce obchodních podmínek
Name (in English)
Concept and functions of commercial terms
Authors
BEJČEK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Obchodní podmínky, p. 19-41, 23 pp. Spisy PF MU, řada teoretická, Editio Scientia; sv. č. 574, 2016
Publisher
Masarykova univerzita, Právnická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50500 5.5 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14220/16:00093921
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
978-80-210-8424-7
Keywords (in Czech)
obchodní podmínky; právní pojetí; spotřebitelské podmínky; podnikatelské podmínky
Keywords in English
commercial terms; legal approach; consumer terms; business terms
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 28/3/2017 13:32, prof. JUDr. Josef Bejček, CSc.
V originále
Obchodní podmínky jsou podle českého práva vedlejším smluvním ujednáním, a nikoliv jakýmkoliv ujednáním, jehož obsah strana nemohla reálně ovlivnit. Tyto situace řeší úprava adhezní kontraktace.
In English
According to Czech law commercial term are supplementary additonal negotiations and not any provisions that could not be really influenced by one of the parties. The latter situations are subject to the regulation of contracts of adhesion.
Links
MUNI/A/1080/2015, interní kód MU |
|