C 2016

Pojem a funkce obchodních podmínek

BEJČEK, Josef

Basic information

Original name

Pojem a funkce obchodních podmínek

Name (in English)

Concept and functions of commercial terms

Authors

BEJČEK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Obchodní podmínky, p. 19-41, 23 pp. Spisy PF MU, řada teoretická, Editio Scientia; sv. č. 574, 2016

Publisher

Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50500 5.5 Law

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14220/16:00093921

Organization unit

Faculty of Law

ISBN

978-80-210-8424-7

Keywords (in Czech)

obchodní podmínky; právní pojetí; spotřebitelské podmínky; podnikatelské podmínky

Keywords in English

commercial terms; legal approach; consumer terms; business terms

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 28/3/2017 13:32, prof. JUDr. Josef Bejček, CSc.

Abstract

V originále

Obchodní podmínky jsou podle českého práva vedlejším smluvním ujednáním, a nikoliv jakýmkoliv ujednáním, jehož obsah strana nemohla reálně ovlivnit. Tyto situace řeší úprava adhezní kontraktace.

In English

According to Czech law commercial term are supplementary additonal negotiations and not any provisions that could not be really influenced by one of the parties. The latter situations are subject to the regulation of contracts of adhesion.

Links

MUNI/A/1080/2015, interní kód MU
Name: Obchodní podmínky
Investor: Masaryk University, Category A

Files attached