TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Systemic Teacher Education for Gifted Students in Science and Technology. Online. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. INTED2017 Proceedings.11th International Technology, Education and Development Conference. Valencia, Spain: IATED Academy, 2017, p. 3865-3871. ISBN 978-84-617-8491-2. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.0942.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Systemic Teacher Education for Gifted Students in Science and Technology
Name in Czech Systémové učitelské vzdělávání pro nadané žáky v přírodovědě a technice
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Valencia, Spain, INTED2017 Proceedings.11th International Technology, Education and Development Conference, p. 3865-3871, 7 pp. 2017.
Publisher IATED Academy
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00096316
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-84-617-8491-2
ISSN 2340-1079
Doi http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017.0942
UT WoS 000413668603130
Keywords (in Czech) nadání; motivace; systémové učitelské vzdělávání; přírodovědné a technické vzdělávání
Keywords in English giftedness; motivation; systemic teacher education; science and technology education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/3/2018 10:08.
Abstract
This study provides research outcomes, the aim of which was to answer the research question regarding creation of a systemic teacher education to support giftedness in science and technology. Design-based research was used as a core research strategy in the study, which has brought us to the conclusion that it is necessary to create systemic teacher education for the support of giftedness.
Abstract (in Czech)
Tato studie prezentuje výstupy výzkumu, jehož cílem bylo odpovědět na výzkumné otázky týkající se tvorby systémového učitelského vzdělávání v podpoře nadání v přírodovědě a technice. Konstrukční výzkum byl použit jako základní výzkumná strategie v této studii, jež přináší závěry o nutnosti vytvořit systémové učitelské vzdělávání k podpoře nadání.
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:02